|
|
|
|---|---|
John Carlsson |
Sticker ut hakan och säger BMW 325i E30. Har ägt två stycken utan några motorproblem eller andra maskinella fel. Byt olja var 1000 - 1500 mil och den går hur långt som helst. JohnC |
|
Jag tror dom flesta motorer håller väldigt länge om man servar dom regelbundet och inte kör skiten ur dom. Min 518i 90 har gått 37000 mil utan reparationer, förutom byte av lyftare vid 28000 mil, och den går fortfarande som en klocka. CHS |
|
Colin |
524 td - bara andra utbytesmotorn! Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
sebbe_bmw |
Skulle vilja påstå att E38 eller E39 är den bästa... eller snyggaste! E38 är klart bland de snyggaste karosserna som tillverkats... Hade en 740iA-96 men sålde den -98 men måste nästan köpa en E38 igen för dom är så läckra.. Då blir det en Alpina B12 5.7/6.0... Eller varför inte en E65! Sebbe |
| Man brukar säga att e-28án är bmw motsvaroghet på volvos 240, ang slitstyrkan....som tur gäller inte det uppföradet oxå... | |
|
De finns faktiskt 3 modeller i mina ögon å dom e helt klart e34:a e39:e och slutligen den grymmaste av dom alla X5 fy fan så mäktig go for 540 manuell |
|
Abbis75 |
325IX E30 Köpte den av en tant som nyligen hade fått motor renoverad av BMW i Kiel. Otrolig bra bil han som köpte den vill sälja den igen. Kolla i börsen säljaren heter Jens...... Jag vet ju inte hur han kört den men när han köpte den av mig blev den M-testad deras anmärkningar var av mindre karaktär typ liten repa i lack och sånt. |
|
Alpina B7s E28 kanske inte är den absolut bästa BMW´n men troligen en av de stilrenaste. ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
bratten |
Det må vara delade meningar om vilken serie som är bäst, men en bil blir aldrig så bra som när den läggs ner,alltså sista årsmodellen så det så! |
|
Säger bara en sak.. E3! 3,0 serien är de vackraste bilarna BMW byggt. Komfort och prestanda står sig än i dag. Är aldrig så glad och nöjd som när solen skiner och man kan lufta trenollan lite... LTK, kung i Alingsås |
|
|
Tjena John! Tror du vet vem jag är om jag säger Kalle från Vallentuna :-). Det är inte alls omöjligt att du har rätt, den går fortfarande som ett mycket silkeslent och trevligt skott! Finns förutom 325:an numera även en 318i-88 samt en 730ia-89 i garaget, så du hjälpte mig ju helt klart in på den rätta vägen :-)! Ha det! /MVH Kalle let the Best Machine Win! |
|
|
Sticker väl också ut hakan då ;-} Har bara provat provat de följade men här är mina omdömen: E38/740 - Fantasisk och bästa BMW'n i mitt tycke E38/735 - Varför - när 740 finns?!? E39/520 - Väldigt besviken, orkeslös men mycket bra std chassi E65/735 - Mycket trevlig men för dyr innan det finns hyggligt överkomliga som begagnad Mvh Björn |
|
|
Jag har: - en 3.0S -72 sedan 23 år - en 630CS -76 (med 635-motor) sedan 17 år - en M5 -95 sedan 3 år och jag kan bara uttala mig om dessa! Bland dessa är det ingen som helst tvekan om att 3.0:an är vida överlägsen dom andra två. Bara "normalt" underhåll och den bara rullar och rullar. Hittills 60.000 mil. Jag har bara blivit stående en enda gång utan att kunna ta mig hem och det var när kardanaxeln gick av pga utmattningsbrott. I "normalt" underhåll ingår annars tex byte av växellåda vid 55.000 mil, topplock vid 45.000 mil efter att ha kört utan kylarvatten i två mil, oljepump vid 50.000 mil, koppling 1986, ett par omgångar bromsskivor, några vattenpumpar, montering av bränsleinsprutning vid 50.000 mil, alla hjullager mellan 45.000 och 55.000 mil. Och sist men inte minst löpande hålla efter rosten. Den är helt utan rost och mycket litet svetsad. Tex är framskärmarna aldrig bytta (och fortfarande helt utan rost) efter en krock i mitten av 70-talet och nederdelen på dörrar, trösklar, bakre skärmkanter är och har det aldrig varit rostiga! Det är helt enkelt en toppenbil som jag kommer att åka många, många år i till! Sedan är det ju en annan sak att M5:an har vägegenskaper, fartresurser och mycket skojig elektronik (som säkert kommer att vara så lagomt kul om 20 år) som 3.0:an aldrig kommer i närheten av. Per L |
|
|
Kan inte göra annat än att hålla med om E3:s förträfflighet. Den enda nackdelen är den höga bränsleförbrukningen, men det är enkelt åtgärdat genom montering av nyare insprutningssystem. Jag har nosat på många andra modeller (kompisarnas nyare), men kommer alltid tillbaka till 3,0. Njutningen av att se bilens former och inredning är helt enkelt i världsklass. En liten extra detalj är att nyckeln till bilen måste vara den snyggaste någonsin... |
|
Blykälkeraggaren |
E23 tycker ja e helt ok... sen e de väl E32 stort ska de va... Ö V N I N G S K Ö R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.