|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon av er som monterat in oljetempmätare? Bytte mittkonsollen till en Z3M inga problem med klockan och yttertempmätaren..men sen det krånglar till sig har en givare men osäker om jag törs montera den i ett blindhål under oljefiltret. Någon måste bytt inredning likt mig..har ni satt givaren i oljetråget? Alt köpt en givare med inbyggd oljesticka? Mätaren är VDO 50-150 graders område. Tacksam för tips. Z3 hälsn. Kent. Min bil 2007 Länk | |
|
Tjena Ett förslag är att använda en sån här. Länk Man byter bara oljefilter locket och fäster givarna i den. Mvh Calle "M Behöver Inga Gimmicks" |
|
|
Jag har ett oilcenter liggandes eftersom det inte passar i alla Z3. Passar bara motorer som har den gamla sortens oljefilterbehållare med genomgående bult som Z3 M t.ex. Övriga modeller har den nya behållaren där locket är gängat i ytterkant. En lösning som funkar däremot är denna Länk Finns att köpa med eller utan sändare till oljetrycksmätare. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Hej! Detta var ju väldigt smart! Vet du om detta säljs i Sverige? Hört mig för annars finns oljepluggsgivare M12x1,5 kan vara ett alternativ, ett bättre kanske är oljesticksgivaren men där svårare måste ju få rätt längd på den. T-stycke i bef oljetrycksanl. men rädd det för trångt sen jag hört att visningen kan bli fel. Tack för ditt tips! Mvh Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Fredrik! Finns denna köpa i Sverige? Kanske ändå för dåligt med utrymme montera denna adapter? Värt kolla. Tack. Z3 Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Jag köpte min från firman jag länkade till, funkar alldeles utmärkt och inte speciellt svårt att få på plats. Den tillverkas av Leatherz, har t.om. deras logo infräst i sidan. Möjligt att det finns kopior jag har inte letat. Har du kontakter bör det vara ruggit enkelt att kopiera den. Vad gäller givaren så har jag hört att VDO's givare för eftermarknadsmätare passar alldeles utmärkt till BMW original. det finns även VDO givare med lite olika motstånd så de passar en rad olika fabrikat på mätare. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Tack för upplysningen. Ska ge mig på göra en problemet finna en banjobult med M12x1,5 kanske? Du har rätt att VDO givare för eftermarknaden passar det viktiga är att man väljer givare efter tempområde i mitt fall 50-150 grader då funkar det. Mvh Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.