|
|
|
|---|---|
|
aloo, då tänkte ja ställa några frågor(igen) =) Ibland får jag ett meddel ifrån datorn som heter "Rucklicht defekt". Syftar han då på innerbelysningen ibak? Jag har nämligen en trasig lampa i ena c-stolpen. Det konstiga är att det bara kommer upp ibland. Det finns ingen annan lampa som är trasig. Sen igår morse så fick jag även ett annat meddel som hette "Khulwasser besprussen"(eller ngt i den stilen). Vad betyder det? Antar att det är ngt med kylvattnet så jag kollade upp det och det var inte så mkt vatten kvar(men det fanns dock kvar iaf) Hur mkt kylarvatten ska man hälla i ifall man ska fylla på? /Magnus Beast no.7 | |
|
Rucklicht defekt = trasig yttre baklampa, alternativt dålig kontakt. Kolla så att kontaktdonen inte är ärgade. Kühlwasser prüfen stod det väl? I så fall varnar den för låg nivå på kylarvattnet. Finns min/max markeringar på expansionskärlet. |
|
|
Ändra språket Molund, så blir det lite lättare att haja nåt... Mvh Anders S. |
|
RN |
Hur ändrar man språket då? |
|
Tjena, Så här: Länk Mvh Anders S. |
|
|
Hade samma problem med rucklicht defekt, detta betyder bakljusen på bilen. Har du (eller förra ägaren) exempelvis bytt bakljusen så kolla att dessa har anslutning för check-kontroll, det finns nämligen bakljus som inte har denna anslutning = felmeddelande. /Daniel |
|
|
Rucklicht betyder väl BACKlampa... åtminstone på min checkdator.. kanske har fel... Mvh Johan |
|
snoppolle |
Jag har frågat bmw gbg om man kunde byta språk till sve eller engelska. De sa nej????? Märkligt, jag har aldrig hört nån som har haft engelska. funkar det verkligen |
|
Ja det går att byta språk... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
jag har bytt språk på samtliga minga bmw, de går utmärkt. Dessutom kan man fixa med datorn så att de går att kolla en massa andra grejjer ---> M POWER <--- |
|
|
Bytte till engelska på min check-control häromdagen, det var inte exakt som det stod i beskrivningen här på BMWPower men har man bara lite fantasi listar man snabbt ut hur det går till. Engelskakunskaperna är ju avsevärt mycket större än dom tyska dito :) Länk |
|
|
Tack för svaren! Ska ut o ändra språk nu så kanske man förstår mer senare=) e det bara o fylla på med kylarvatten till maxnivån? /Magnus Beast no.7 |
|
|
fyll på till hälften ungefär om bilen inte är riktigt varm :) Mvh Anders S. |
|
|
Min höll tidigare på att tjata om "Khülwasser prüfen" trots att nivån var ok. Det var givaren i botten på expansionskärlet som hade gett upp. Bara att byta, kostade inte många spänn på BMW. Länk |
|
|
Anders S---> Thnx män ;) Beast no.7 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.