|
|
|
|---|---|
|
Min främre/mitten-dämpare håller på att ge upp. Det brölar mer och mer för var dag som går. Det är som värst vid utgången från dämparn och bakåt, den första decimetern rör efter dämparn har det gått hål på. Övriga systemet tror jag håller ett tag till så jag tänkte byta mittendämparen endast. Nu är problemet att de flesta säljer endast mittendämparen av den konstruktionen att man måste docka in rören mot dämparen och det kommer inte gå då rören är uppbrända/sönderostade precis där det är tänkt att de ska docka med dämparen. Jag vill ha en som ser ut på det här viset Länk Notera att man får med en bit rör som är fastgjutet, således får man skarven ungefär mitt mellan främre och bakre dämparen, perfekt! (istället för att få skarven 3cm från dämparen) Jag hitta en mittdämp i Micros sortiment som ser ut på det viset som länken ovan, men då står det att den är för e34'or från 1995-03 och frammåt. Min är en 93'a. Jag tror micro har gjort en tabbe, hände väl inget med avgset 1995 ?! så bör väl gå på min 93'a ? | |
|
Enl micro så är det en typ fram till 95mån02 och från 95mån03 och nyare ett annat , kollar man på Walkers hemsida så har dom bara ett system till din bil och det ser ut som alt1 dvs det som du inte vill ha.Har du kollat på ebay? Annars är det ju enkelt att bara skarva på med skarvmuffar på den med korta utgångarna så får du den som du vill. |
|
|
Vill dock unvika extra skarvande, blir bara skit, kommer inte hålla bra tror jag. De flesta säljer variant 1 (den jag inte vill ha), men jag var hos bmw och på deras bild såg det ut som de hade variant 2 (den jag vill ha). Det spelade ingen roll vilken årsmodell vi titta på (prova 92, 93, 95 mm). Deras program hos bmw kom upp med samma dämpare till alla. Ska ta en titt på Ebay men jag är orutinerad där, aldrig köpt nåt. Jag kanske chansar på micros variant, hoppas på att det inte är skillnad mellan årsmodellerna. Micropersonalen var lite fundersam över det hela, likaså var deras leverantör när de ringde upp dem. Ingen förstog varför det finns 2 varianter. De skulle forska vidare i det och återkomma, sen om de håller vad de sa vette fan =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.