|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en bil jag är väldigt sugen på, den finns på Mobile. Men det är en privatperson som är säljare. Är det väldigt riskfyllt att köpa den då? Förstår mer eller mindre beskrivningen. Har några frågetecken dock "Vanos wurde bereits erneuert und eingestellt" betyder renoverad Vanos? "lückenlos scheckheftgepflegt bei BMW Vertragshändler" Vet ej? Renoverad vanos är det ett varningstecken? Antar hårt körd. Sen hur vet man när annonsen är utsatt? Övrig hjälp tas självklart tacksamt emot. -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- | |
|
Följd frågor... Hur ska man gå tillväga med bakrgundskoll? Hur mycket kan man be om i bevisning? Finns det något liknande M-test i Tyskland, eller ska man köra den till en aukt. bmw för en koll? -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
"lückenlos scheckheftgepflegt bei BMW Vertragshändler" = Fullstämplad servicebok på BMW-verkstad. Läs importguiden på forumet, där står det mycket nyttigt. I övrigt anser jag att ett privatköp i Tyskland är en säkrare affär än privatköp i Sverige. Flåklypa |
|
|
ADAC erbjuder testverksamhet. Jag har dock inte lyckats reda ut om det motsvarar vårt M-test. Det underlättar om du kan tyska. Länk Dekra-test: Länk Mvh Mikael |
|
|
Emelie: om du länkar till bilen så får du säkert fler kommentarer och tips. ___ //Ulf |
|
|
När jag skulle plocka hem min bil valde jag att köra den till BMW för genomgång. Fördelen som jag ser det är att de kan sitt märke minst lika bra som Dekra eller ADAC samt att du har möjligheten att direkt byta ut någon del om så behövs, till en bra mycket lägre peng än i Sverige. Ring och boka tid från Sverige innan du åker ner. Jag hade först planerat att även låta Dekra gå igenom den men det kändes lite overkill efter att ha varit hos BMW där de verkligen gick igenom ALLT. Fördelen med Dekra är dock att du får ett protokoll över alla punkter de gått igenom vilket har ett värde den dag du ska sälja bilen. Kostnaden är ca 700 SEK har jag för mig. I vilket fall tycker jag att det är bra om du får genomgången och mätarställningen dokumenterad på något sätt i samband med exporten då det underlättar för dig den dag bilen ska säljas. |
|
|
Länk Är inte säker att länken blev så bra... Men det får duga... Hur får man reda på när annonsen är insatt? Letat på sidan men är nog "förblindad" -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
| Emelie, köpte du bilen? | |
|
Nej tyvärr... Fick aldrig tag på ägaren... Letar vidare dock... -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Vad var det för bil? ___ //Ulf |
|
|
Det jag tittade på nu var en Z3 M Hittade en i den lägre prisklassen. Men den gick rätt fort så att säga. Letar vidare, samt sparar så jag kan hitta en fin. Den här var lite udda med gul lack dock. -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Såhär brukar det gå för mig: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.