|
|
|
|---|---|
|
Undrar bara lite enkelt hur man bytar spridare på en m20 motor. Är det bara till at dra av dom eller är dom skruvade? Och o-ringen måste man byta den när man bytar spridare eller det kanske går med dom som satt på? Tacksam för svar. Mvh Andreas | |
| du skruvar lös railen som ligger ovanpå spridarna som sitter i insuget me 4 M6 skruvar. du behöver inte byta om dom inte är helt söndertorkade, lägg på lite fett bara | |
|
Ja jo jag har tat av "spridarbryggan", men jag undrar hur man får av spridarna från insuget, det är de jag har problem med. Tacksam för svar. Mvh Andreas |
|
| railen ja, har du fått bort den så e de bara o rycka rakt upp. bänd o bryt bara! | |
|
har tänkt att äntligen byta spridare nu men hur går det med bensinen? tar jag lös bränsle slangen som sitter kopplad till fuelrailen? eller går det att bara skruva bort fuelrailen från insuget osen dra upp? sprutar bensin överallt? räcker det med att ta bort säkring och köra tills den dör? tips för att inte få bensin överallt? Mvh Timmy |
|
| Lägg några stora trasor över där du separerar bränslesystemet, det kommer inte spruta i flera minuter om man säger så. | |
|
såja nu går bilen bra. kom lite bensin mellan bensinslang/fuelrail, men jobbigast var nog när man tog bort spridarna då kom det mer bensin från fuelrailen.. så som sagt.. bra att ha en trasa till hands. |
|
| Läste i Haynes rep handbok: Starta bilen och ta bort säkringen till bpumpen, kör tills bilen stannar. Öppna tanklocket för att tryckutjämna. Demontera batteripolerna innan något arbete utförs på bränslesystemet. | |
| jag startade bilen o vänstade tills den slocknade... körde lite på startmotorn.. men tog däremot aldrig bort ngn batteripol eller släppte ngt tryck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.