|
|
|
|---|---|
|
Har läst allt på forumet om Lmm men får ingen tydlig diagnos. Min 523 -00/ 13500mil : Startar alltid perfekt och perfekt tomgång. Kraftlös på låga varv och därmed lite skuttig när koppling släpps upp. Inga misständningar eller liknande. Jämn och fin motorsång men orkeslös på låga varv. Helt plötsligt upphör symptomen och bilen går som den ska igen. Kammaxelgivare? - Gasspjällsgivare? - Lufmängdsmätare? Snälla vänner kom med förslag på vad det kan vara. Mvh Jacksson | |
|
såg att du svarade i min tråd om kamaxelgivare. Har du kört nån carsoft diagnos? Jag fick felkoder när jag körde den. Såg att du bodde i Stockholm. om du vill kan du komma förbi mitt garage så kan vi köra en diagnos och se om du har några koder lagrat. Får du lätt motorstopp på bilen? Det fick jag när kamaxelgivaren var paj |
|
|
Kamaxelgivare på insug eller avgas sidan. Ofta sporadiskt och ofta bara när motorn är kall eller när motorn är riktigt varm. Har du tur och det är givaren på avgas sidan är den lätt att byta. |
|
|
Toppen p950nlu, var ligger ditt garage? Japp jag får ofta motorstopp när detta uppstår. Det verkar dock bara uppstå när bilen är riktigt varm och bara efter ett kort stopp. När bilen startas kall går den alltid perfekt och inga symptom kommer oavsett hur länge jag kör. Men efter ett kort stopp och jag startar på nytt (varm motor) så kan felet vara tillbaka. |
|
|
Ser föresten att ni båda har 530 t. Jag är lite på G att byta upp mig. Ingen av Er som är till salu? |
|
|
Det ligger vid norra stationsgatan vid norrtull. maila mig på niklas.lundstrom[at]gmail.com så får du mitt nr. jag kan hela helgen |
|
|
Vad löste ditt problem, tjejens farsa har precis samma problem som du, den går bra kall och han kan göra men stänger han av den och startar då kommer felet. Har du bytt nåt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.