|
|
|
|---|---|
|
Någon som ver hurvida det finns/passar stöddigare bromsar än mina 523 IM org? Givetvis är ju M5 ett alternativ, antar att man får göra ngn adapter för oket då. Hur är det med 530/540? Är dessa större än 523? Kommer behöva ngt maffigare om nästa laddning fälgar blir öppna.. Är lite(ganska mycket) sugen på M6 hjul... | |
| 540-bromsar är större än 523 men det är inget som fyller ut öppna 18 tummare precis. Kolla mina bilder, jag har 18" M6 på 540. Ser lite ynkligt ut, iaf bak. Ska de fylla ut snyggt får du köpa större än M5 och då börjar de bli dyrt. | |
|
Hm varända mm är välkommet,, ska ju gärna va bolt on oxå!! För att monterna tex 540 bromsar fram krävs det nån moddning av bilen? |
|
| 530 har likadana bromsar som 540 dvs 324x30mm fram och 298x20mm bak , har du kompletta bromsar så passar dom nog men jag är inte säker för de har även olika spindlar(troligen kraftigare lager) vilket kan betyda att infästningarna för oken skiljer. | |
|
Hm.. ja man får kanske forska i det lite mera.. Och se om det är värt besväret. Men 324 mm är ju lite fläskigare än mina 296 som ändå måste bytas snart. Finns dert ingen här på forumet som gjort nått liknande?? |
|
|
G-son, Jag kör med 540 bromsar fram (med ok från en 01:a), kört så i 4 år utan problem! Samma modell som du! /Mike |
|
|
Hej! Har ett par 324x30mm 540 skivor (beg, men i nyskick!!) liggande, om intresse finnes. Mvh/Saij |
|
| Måste oken bytas oxå, eller hur gör man på bästa sett? | |
| vad har m5 e39 för bromsar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.