|
|
|
|---|---|
|
började med att den började gå dåligt som att soppan var slut eller så, å jag tankade fullt, åkte till garaget och bytte generator för remmen skrek som en åsna, det var bussningen i generatorn som var slut. så jag koppla ur minuspoolen och lockade av LMM för att komma åt, sen när jag stoppade ihop så gick den bra igen, inge problem alls, men efter ca 10 mils körning så saktar jag in hemma för att parkera, då går den så illa igen, och nu när man startar den så lever den knappt på 2 av 6 cylindrar förren efter nån minut då helt lötsligt alla hoppar igång, varvar man upp den så går den som en gud igen, men så fort man släpper ner på tomgång så trilsas den igen med en 2-3-4 cylindrar, vad F*N är fel? sj tycker jag inte de låter som toppapackningen som man med 100% säkerthet kommer att få tipset om att det är.. //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. | |
|
Din insugsbälg läcker inte då? Min 323i fick liknande symptom när det var en torrspricka i den. Lätt att kolla upp iaf. Mvh Carl. |
|
|
ja kolla insugsgummit.. samma bil o årsmodell,tidigare med samma prob.det var gummit då.. who´s the man? |
|
|
igår gick den som den skulle, imorse också, men när jag kom ut från ica så vägra den starta, fick vänta kanske en halvtimme.. ska ta startgas och kontrollera det senare... //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. |
|
|
har tejpat lite slangar sådär provisoriskt, och efter de gick den som ett spjut, men nu är tomgången hög, ligger på 1600 när den är varm, kall motor kring 1000... vad nu då? //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. |
|
|
ja men vafan???har exakt samma problem på tjejens gamla bil..,tyvärr så krockade hon den, men jag kör den ändå lite hela tiden för att motionera den(på landet) då hon behövde en ny bil köpte vi/hon en asfin 320coupe 86´a ska ha 4 hästar mer men, gamla bilen spöar den i allt över hela registret. känns som det skiljer typ 15-20hk! och den har också samma höga tomgång??!alltid haft who´s the man? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.