|
|
|
|---|---|
|
Hej. Här kommer en öppen fråga som jag hoppas någon kan svara på. Har en BMW 540i -97 och häromdagen när jag parkerade bilen så upptäckte jag detta ljud från klimatorenheten även när tändningen är avslagen. Ljudet påminner om en liten typ elmotor som står och snurrar .(Ett svagt knorrande ljud) Det låter som om det kommer inifrån klimapanelen iallafall. Lokaliserade säkringarna som verkar vara 3 till antalet enligt säkringstablån. När man tar ur säkring nr:9 så tystnar detta ljud,och varefter säkringen sätts i så börjar det igen efter några sekunder. Det känns som om det inte ska vara på det viset iallafall,därav min fråga här på forumet. Är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara? //Fredster... | |
| Det är fläkten som suger in luft i klimatanläggningspanelen som satts igen av dam och därmed är i obalans och ger upphov till missljud (jfr ordinär datorfläkt). Klimapanelen är lät att ta loss (du kan antingen pilla lite med en kniv eller så trycker du ut den bakifrån genom att först ta ut radioenheten). Sen är det inga bekymmer att plocka loss fläkten ur den och göra den ren. | |
|
Ok..Tack för svaret.. Så om jag förstått rätt så snurrar den fläkten även när tändningen är avslagen och bilen har stått parkerad några dagar tex.? Man är ju lite orolig för att det står och drar ström... //Fredster.. |
|
| Fläkten snurrar en kvart ungefär efter du slagit av tändningen och den börjar även snurra när du låser upp dörren. | |
| Fläkten sitter alltså inuti klimapanelen så du kommer behöva lossa på skruvarna som håller ihop panelen för att få loss den. | |
|
Ok.. Tack så mycket.. Ska kika på detta under morgondagen då jag är ledig.... //Fredster... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.