|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
De växer inte på träd längre så löp och köp! Länk Priset verkar kanske lite högt, nån som vet hur skicket är på den där? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" | |
|
Nja, såvitt jag förstår annonsen är det inte ett originalturboaggregat i bilen längre (finns nya turboaggregat hos BMW, men de kostar ca 60 000kr!), vilket gör bilen relativt "död" i mina ögon - särskilt för det priset! Finns nog anledning att noga kolla upp övrig "renovering" med eftersom turbon har specialdelar till mycket och dessa är dyra och svåra att få tag på - risken är stor att det har använts t ex tii-delar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Kostar nya turbo verkligen 60.000? såg bilen förra året tyvärr han jag inte syna bilen tillräckligt. En bil i mint condition kostar ca:250TK |
|
|
Jag reagerade på det här med turbon också, lite synd att den inte verkar finnas kvar! Blogg:M3Länk |
|
|
Abbe: Du kanske ska byta till en 2002 Turbo? Säljaren kan tänka sig byta mot en M3E30 |
|
|
starre, :-)))) Jag säger inget just nu! :-) Blogg:M3Länk |
|
|
Var det inte den här som var till salu på locket för typ två år sen? Blogg:M3Länk |
|
|
Johan B: Du verkar tycka att bilen är för dyr, vad baserar du det på? Jag har hittat två st andra till salu, en för 22000 resp. 25000 EUR och då har den ena breddarna inplastade i karossen... Har du några andra turbos till salu att jämföra priser med, gärna 5-växlade? När det gäller just turboaggregaten så dyker sådana upp med jämna mellanrum på Tyska ebay. Ett nästan nytt aggregat såldes fär runt 7000kr, och ett helt nytt såldes för runt 15000kr om jag inte minns helt fel. |
|
|
B10 tobbe, i nuläget kostar bilen 175´plus kostnaden för att återställa den i originalskick (i runda slängar kostar det nog minst 85´, men troligen mer). Bilens pris hade kanske varit ok om den varit i fint originalskick - kanske kunde den kostat ända upp till 200´ och varit skäligt prissatt. 250´ är nog i överkant skulle jag tro, åtminstone om man räknar slutpris (begärt pris är en annan sak). Det som stör denna bil, är att den är prissatt som en fin originalbil, men är modifierad på punkter som kostar stora pengar att återställa i original... Den enda säkra reservdelskällan är nydelar via BMW, så att "hoppas på E-bay" är i mina ögon för naivt! (om det nu vore så enkelt skulle nog säljaren säkert redan bytt till orignaldelar...främsta anledningen till att just 2002 turbo "modifieras" är att vissa originaldelar är svindyra om man ens får tag på dem!) Jag skulle själv vilja ha en dylik bil, men då skulle den vara strikt original! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nu är det ju jag som äger bilen i fråga, och anledningen till att jag inte köpt de originalaggregat som jag sett till salu, är att jag helt enkelt inte tyckt att det varit värt ens de 7000 kronorna som begärts, bara för att få ett sämre aggregat till bilen, även om det nu råkar vara original. Du har givetvis all rätt att tycka att priset är för dyrt, men jag förstår inte hur du kan ha en så förutfattad, negativ inställning till en bil du aldrig ens sett, och till och med antyda att den skulle ha fuskrenoverats, utan att ha tillstymmelse till fakta bakom. Nu skall jag inte starta något krig med dig över detta, du har som sagt all rätt att tycka vad du vill, men i värderingsdiskussioner så är det väl bara genom att komma med konkreta exempel på jämförbara bilars priser, som man kan säga något om en bil skulle vara fel prissatt eller inte, utan detta blir ju åsikten ganska lite värd, eller? Så, kan du ge några exempel på slutpriser på 2002 Turbo under det senast året? Helst då svensksålda med 5-växlade sportlådan. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det är ju knappast en dussinbil som man ser till salu ofta! Senaste jag såg till salu,var en silvermetallic i Norge förra året, den skulle de ha 250k för! Tror att jag sett denna tidigare live. Var du på Mantorp förra året,eller på en av brostugeträffarna förra året? Själv tycker jag priset är rätt,och skulle gärna förvärva en 2002 turbo med lite att göra på för de pengarna. Men för närvarande är kassan på ebbnivå,och min E9:a går i första hand! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Är själv på jakt efter en men just nu har jag inte periskopet så högt hissat. Ang agget det har väl utgått hos bmw för nåt år sen,så då är ebay o liknande enda linan om man vill ha typ orginal.Annars tror jag bilen i fråga inte direkt lider av att få ett bättre agg än orginal,sen slipper man dessutom poppoff vent o liknande otyg. Bilen ser ju bra ut vid en första anblick,(hm var är listerna på lådorna)är väl bara ägarantalet som är lite trist. Men som sagt det finns bara 24st 74or,27st 75or (regad som)i landet så utbudet krymper. Mvh/Micke |
|
|
Holländska 2002 turbo klubben verkar ha lite grejer också men det står inga priser De flaggar för den nya turbokitet och anser den gamla KKK som "unserviceable" Länk Annars är det att hålla ögonen öpnna för originalfläkt KKK EB32G. //Håkan |
|
Gemini__ |
Underbar vagn Tobbe, vad ska du ersätta denna med månntro? Mvh: Thomas |
|
Patrik: Mantorp har jag inte varit på, men dock Gelleråsen förra året och givetvis någon brostugeträff, senast i går kväll :) Micke: Listerna som skall sitta på tröskellådorna har jag köpt nya men inte monterat ännu, tar emot lite att borra hål i tröskellådorna. Thomas: Det lutar åt en M3 E30 eller ev. M3 E36, gärna då en GT. Jag behöver en bil som hela familjen kan åka i(blev nyss pappa för första gången), men som även går att ta ut på en bana. |
|
|
Var du vid Brostugan i början av Augusti förra året. I så fall provsatt jag den och mäkta imponerad av putsen på den! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
| Kommer faktiskt inte ihåg exakt vilka gånger jag var där ifjol, men det är ju inte omöjligt att det var jag. | |
| Den är inte dyr. | |
|
Hej Tobbe! Vi träffades lite hastigt vid Rosersberg förra året. Jag hade min vita Turbo och röda UrQuattro med mej. Det är en mkt fin bil du har. Håller på att sakta men säkert få ordning på mitt exemplar. Kommer nog idäremot nte att göra något åt lacken på den, eftersom jag nu fått allt bekräftat av 2:a ägaren på den att det är originallacken från -74 på den. De skavanker som finns får jag leva med. Även jag har valt att inte sattsa på original KKK turbon. Alla 2002 Turbos har haft flera turbo haverier och fått agg:en utbytta. Varför skulle man inte kunna förädla bilen. Jag anser inte att den tappar något originalvärde på det. Jag planerar tom att byta ut Kügelfischer insp till ett modernare just pga att det inte finns någon som kan justera det längre. Jag har sökt på alla 02 forum och ingen vet nått. Vad då göra? Jo, byta. Jag vill ha en 02 Turbo som fungerar optimalt. Även min är svensksåld, den 8 augusti 1974 av Förenade Bil och har 5 vxl getrag lådan. Lycka till med försäljningen! Jag hade gärna köpt den! /Berca |
|
|
Jag har beslutat mig för att inte sälja min Turbo ändå, jag ångrade mig i sista stund :) Beträffande priset så låg jag nog helt rätt, fler seriösa intressenter har jag nog aldrig fått på så kort tid på någon annan bil jag sålt. Kul att du fått reda på så mycket historia om din bil, sådant är ju alltid kul. Vi kanske syns på Rosersberg i år igen. Du kan väl ta och dyka upp på någon Brostugeträff framöver också. Beträffande Kugelfischersprutet så finns det manualer att tanka ner från internet, tar man sig bara lite tid så kan man nog lära sig ganska bra hur det fungerar. Det är inget fel på konstruktionen i sig, snarare alla klåfingriga ägare som varit och pillat på det :) |
|
|
Tobbe tycker du gör helt rätt att behålla bilen,själv har jag just fått klar min 2002tii touring som förövrigt finns i lika bergränsad mängd som din turbo. Kommer aldrig sälja min.Men så småningom kommer även en turbo att stå i mitt garage,har iofrs kommit en bit på väg med en orginal turbomotor som hänger i motorstödet så då fattas "bara" bilen. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.