AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.233

Elhissarna, vindrutetorkarna och cantrallåset slutar fungera samtidigt. Varför?

Jag har en 525i-89 och ibland slutar elhissarna, vindrutetorkarna och cantrallåset fungera samtidigt. Säkringarna i motrrummet är hela. Inga andra elförbrukare, vad jag vet, berörs av problemet. Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på?

go
212
goldman
535ia-97
Fast säkringarna ser hela ut så kan det ändå vara fel på dem.Testa med nya säkringar för det verkar vara felet,jämför amperetalet med instruktionsboken så att du har rätt ampere för det kan oxå inverka.
Sedan om det inte har hjälpt så kolla upp reläerna.Om det inte hjälper så kan det var ledningsfel och det får någon bilelektrisk firma kolla upp!
Lycka till,håller tummarna för dig!

Bmw=Bil_Med_Vett
un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
kolla säkringarnas infästningar, om det är oxid på dom så kommer ingen ström fram..

P_
101
P_we
bmw 530i -89
hade samma problem med min. då var det säkringen som sitter på +kabeln nåra cm från batteriet som glappa.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hade samma problem med min X5 -03 och då var det en databox som haverat. Sitter väl nåt relä/styrbox även på E34 som kan sluta fungera.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Har för mig att säkringarna för centrallås och elhissar sitter under baksättet.
Där sitter även Gm och Rm modulen som styr centrallås och elhissar. Mycket möjligt att torkarsäkringen sitter där också, kolla dessa.

mackan
Tack för alla svar. Det visade sig att felet hade att göra med det som P_we beskrev. Det var säkringen vid batteriets pluspol - 80A i form av ett metallbleck - som hade en spricka rakt över. Och även om det fanns viss kontakt så var det troligtvis oxid på kontaktytorna. Ruggigt svårupptäckt och säkert rätt så dyrt på verkstaden - om jag hade behövt lämna iväg den. Nu kom jag undan med blotta förskräckelsen och med en nota på 5 (fem) kronor för en ny säkring. Jag kan bara konstatera att jag är detta forum och i synnerhet P_we ett stort tack skyldig. TACK!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.