|
|
|
|---|---|
|
vilka tändstift bör jag ha till E36 328, m52 motorn. racing Pater, peccavi.... Länk | |
| NGK BKR6EK fungerar fint. | |
| ngk inget annat,som gäller... | |
| Biltemas platina funkar skitbra i min E36:a | |
|
Hittade NGK på mekonomen för 82:-/st där fanns även: NKG V-Line? Vad är det för skillnad mellan dem två? |
|
| Betala 65:-/st för mina på micro...har du inte allt för långt dit kan de ju va värt. | |
|
Köpte NGK BKR6EQUP (lite osäker på de sista 4 bokstäverna) till min e36 325. Är i grund och botten "samma stift som "BKR6EK" men EQUP är platinastift. Har funkat felfritt i min bil. |
|
|
Vilka biltemastift passar e36? Platinastift på biltema? Vad heter de? beteckning? |
|
|
Skippa biltemastiften till din bil och kör på NGK i stället,dom fungerar absolut bäst! Visst,biltemastiften kanske kommer fungera bra,men är de värt dom kronorna du tjänar mot ett NGK som du vet kommer fungera bra!? |
|
| köpte original på BMW för ca. 150kr/st. det gör jag inte om igen. För det är säkert samma som sälj hos Mekonomen bara det att det inte står BMW på dom. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW och NGK är "samma" stift eftersom det står BMW på ena sidan porslinet och NGK på andra sidan på de fabriksmonterade :)DDD Nu kostar ju även motsvarande NGK stift 150 kr st på mekonomen dvs longlifestift 10.000 mil NGK BKR6EQUP. 4 electrod laser platina. kostar ca 50 kr styck i USA tex. har köpt via kontakter ett par ggr. ///MVH Hasso Länk |
| Vad ska man ha för tändstift i en e36 323i -96? Vill helst ha dem starka om det nu finns sånna. | |
|
På Micro.se fanns det 3st olika tändstift för min bil, rätta mig om jag har fel men ingen hette "NGK" Dessa fanns: Champion: TÄNDSTIFT EON1 BYTESINTERVALL 60000 KM Champion: TÄNDSTIFT RC8DMC BYTESINTERVALL 40000 KM Bosch:TÄNDSTIFT FR 7 LDC+ SUPER PLUS +7 40000KM Eller nån kanske är NGK ändå? |
|
|
Nä,ingen av dom där är NGK,och de konstiga är att dom inte har med NGK stiften i deras reservdelskatalog på nätet,iaf inte till Bmw. Men dom lagerför som sagt NGK. NGK BKR6EK är de du skall ha! |
|
|
BMW:s motorer kan vara kinkiga om de får fel stift - håll dig till NGK så vet du att det fungerar! BKR6EK är som sagt rekommenderat från BMW, men de anger även att BKR6EQUP (fyrelektrodsstift med mittelektrod av platina) fungerar lika bra (längre bytesintervall och bättre självrenande egenskaper pga glidgnista över porslinet). Totalkostnaden blir ungefär densamma om man väljer att köpa BKR6EK och byta dubbelt så ofta som man behöver om man i stället väljer BKR6EQUP (10 000 mil).... Mvh |
|
| Länk | |
| Var kan man köpa "BKR6EQUP" Mekonomen har bara BKR6EK. | |
|
Bytte stiften på BMW i samband med lite andra grejer, och vad jag förstår så används NGK som standard. 66:- hade debiterats på kvittot, det är väl helt ok? Finns det något sätt att se hur gamla stiften är? På sockeln stod något i mycket liten skrift, M234. Jag hoppas att det inte är år/vecka? |
|
Vantage |
NGK BKR 6 EK är standard !! NGK V-Line NR:20 är det jag kör på i min 325:a. Niclas |
|
"Var kan man köpa "BKR6EQUP" Mekonomen har bara BKR6EK." EQUP finns hos Mekonomen, köpte mina där, bara ringa dom å säga vilka stift du vill ha så plockar dom hem några stycken via NGK's e-nummerlista. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.