|
|
|
|---|---|
|
hej , har en äkta ac schnitzer e34 - 88 .. Undrar vad man kan få för en sån , bilen e ny lackad , nya däck , nya bromsar , sport filter å avgas system .. har ingen aning va man skulle kunna begära om nån frågar !? å kvittona från tyskland finns !!! väntar svar // schnitzer freak ! hehe OO=00=OO | |
|
Finns flera sorter, mer info behövs. Vad står det på originalfakturan från AC Schnitzer? Är det bara S5 optik eller är det ett komplettfordon? S5 3.7 (262hk) är den vanligaste sorten, baserad på 535i. Om allt är original AC Schnitzer och välservat på verkstad så kan du säkert hitta nån entusiast som vill ha, men är mycket av ACS grejerna utbytt och ändrat tror jag inte på så mycket högre värde än för en vanlig bil. Finns många E34 som har någon eller några delar från den firman, men inte många som är kompletta och i sånt utförande som var när bilen lämnade ACS. Sedan beror det ju på körsträcka osv också och viket motoralternativ. Så fram med mer info. |
|
|
ok , i sånna fall e de nog bara optiken , men motorn ska vara chippad , utrustningen som e , front , bak å sidor , vinge , stolar å dörrsidor , fotstöd , å växelknopp , fälgar , å stickers längs sidorna , a plus märke i grillen å på bak luckan , finns 2 märken på bak luckan en hjälm också som de står acschnitzer i .. vet inte men bilen har gått ganska långt , men inte motorn , den e bytt .. 30 resp 20 .. sen vet ja nog inte så mycke mer om bilen , när ja köpte den satt varken annan motor lr avgas på . allt orginal 535 .. men ja satt dit e lite finare slut rör , å öppet filter .. tycker om när de låter gott .. skulle va kul å veta ungefär va den e värd , en vanlig 535 i bra skick kan man väl få mellan 20 - 30 !? JAG tycker att min i sånna fall borde va värd i runda slängar 50 iaf .. fan de finns ju inte nån annan annons på en schnitzer , har sätt 1 tidigare .. men ja vet inte , inget form av proffs på värdering , uppskattar svar !! tack för svar förresten Mvh // bmw freak OO=00=OO |
|
|
jävlar glömmde , sitter ju väghållning också .. bilen e riktigt stumm , kul å köra !! OO=00=OO |
|
|
En vanlig 535 med lite ACS optik betingar väl ett värde på kanske 25-30kkr om den är riktigt fin och är välskött. Tveksamt om en entusiast skulle vilja köpa en ACS med utbytt motor och icke original prylar. Däremot uppskattas det säkert av en annan kundkategori som gärna betalar extra för sånt. Tippar på 30kkr till rätt person. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Låter som den är ganska komplett fortfarande då. Chipet kan vara ACS, de säljer/sålde kompletta Motronicboxar till den motorn. Kolla vad som står på själva boxen. Att karossen har gått 30.000 mil är ju en stor nackdel för entusiasten. Jag kan inte hitta några ACS-stolar i broschyren, är det vanliga sportstolar kanske? Har den läderklädsel? Är det läder och den är helt rostfri, servad med det som man ska göra och har fungerande klimat samt någon slags dokumentation på ACS-delarna kan du säkert få 35-38k för den. Finns rost, dåligt med servicehistorik och klimaten inte är OK så kan jag tänka mig som tryggve föreslår, 20-30k. 50k är garanterat svårt, den har rullat för långt. Hade den haft 3.7-liters motorn, som är sällsynt, så hade det säkert gått. Men det är bara att prova. |
|
|
Såg nu att den är nylackad, då är det väl ingen rost i alla fall. Vad är det för färg på bilen? E34 M5 register Sverige - www.e34m5.se |
|
|
Du får tänka på att de flesta inte ser Schnitzer som något speciellt som de är beredd att betala extra för när motor och låda är original. (Personligen värderar jag original BMW utförande högre). Jag tror att det kommer bli svårt att sälja den för de pengarna som skrivs ovan, då får man vänta tills rätt köpare dyker upp, vill du istället ha en snabb försäljning så får du lägga ut den för samma pengar som en vanlig BMW 535i- 88 och de är idag inte värda speciellt mycket. Jag värderar bilen till ca 15 000 kr i slutpris. __ Bilblogg: Länk |
|
|
bilens färg heter cirius citrus blau , kommer inte riktigt ihåg !! å stolarna e i 2 delat läder som matchar bilens färg , å lika dörr sidor , ser riktigt rätt ut !! men så mugge menar att en ny lackad ac schnitzer i ORGINAL skick som gått lite långt e värd 15k !? hmm tror inte vi riktigt värderar lika, först å främs så e bilen helt sjukt snygg , schnitzer har verkligen lyckats med e 34:an , sen gjordes väl bara 300 om år lr nåt liknande , har hört nå sånt , vet ej om de stämmer .. så bilen i sej e ju speciel , de e ju inge tvivel om de !! men låt säga att en vanlig 535:a i super bra skick , kanske lite fixad me fälgar å sänk sats , ev avgas systen inte e värd mer än 15k .. hmm lär nog inte sälja bilen till mugge iaf .. hehe .. nerå men i mina ögon , bilen e ny lackad å ser bra ut , inge fel på motor / låda , mycket ny bytt .. mellan 40 å 50 vill ja ha !! annars kan man ju alltid ställa bilen i en lada i 15 år !! sen får ja nog lite mer pengar för bilen !! hehe tack för svar !! mvh// toni OO=00=OO |
|
|
Jag har inte sett din bil, men du tycker att den är snygg (vilket den säkerligen är) och du tycker säkert att en original E34 inte är något som får dig att hoppa jämfota. Men det jag vill säga är att marknaden måste dela din syn för att du ska kunna sälja bilen snabbt och effektivt till ett bra pris. Alla uppskattar inte styling, så vill du ha bra betalt så måste du vänta tills en köpare dyker upp som ser det fina med bilen som du gör och därmed är villig att betala extra för bilen och min erfarenhet är att det kan bli svårt. Många drömmer säkert om att han en stylad bil, men när det kommer till kritan och det ska slantas upp pengar så är det inte många som är på. Tyvärr. Ska jag betala 40 - 50 tusen för en E34, hade en 540i Touring stått högre i kurs hos mig. Med detta menar jag absolut inte att klanka ner på din bil utan jag hoppas att du lyckas sälja bilen snabbt och till bra pris, men det gäller bara att inte sväva iväg för mkt när man ska sätta ut bilen på annons. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Mrchicago: Upp till bevis då, visa bilder på bilen så får vi avgöra vad den kan vara värd. Ser fortfarande folk som annonserar sina -88or och 89or för 25-35.000kr. Dom måste ha en skruv lös. Vissa övervärderar sina bilar bara för att dom har en M-frontspoiler, då är bilen värd 10-15000kr mer. Du får vara lite realistisk bilen är en -88a och med 30.000mil på nacken, vem vill punga ut med 50.000kr för en sån. Mvh, Jan. |
|
|
Runt 29-30 skulle jag tippa pga avsaknad av rätt motor. Man får nog helt enkelt mer se det som en stylad 535a men med en viss prisökning då det är en schnitzer inreggad och kan återställas. 40-50 är bara att fetglömma då jag tror att man kan hitta en orginal för runt 50. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.