AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
978

rök och luktar bränt men ser inga fel...

ol
22
ola025
M3 cab -96
har en m3-96, hörde något knirr ljud från motorn, sen började lukta bränt elektronik eller bromsa,lameller, sen en massa rök..... stannade och öppnade motorhuven men kan inte se några fel... och den går som vanligt...

kom gärna med några förslag på fel!!!
alain
om koppackning har gott av, syns ingeting utan att det rycker och lukta bränt. kolla om du inte har olja som har runnit på grenrör. detta änder ofta på M3. i fredags, en kompis hade samma problem.
lycka till
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
ol
22
ola025
M3 cab -96
kopplings packning...?? finns ingen olja någonstans, och inga andra vätskor som har försvunnit...
efter "ljudet" kom röken väldigt snabbt och kraftigt, men försvann lika snabbt när jag stängde av bilen, startade och den gick som vanligt, puttrade hem till garaget utan problem

precis innan jag stängde av bilen, när den rök, tyckte jag att den gick upp i varv, eller var jag bara på med foten...
alain
jag menade ventilkåpspackning
((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Kolla bromsbelägg och känn vid bromsskivorna (framförallt fram). Klassiker,... det luktar bränt och börjar tillslut ryka. När man öppnar huven ser man inget, för det är inte där källan finns. Har själv haft det problemet på två bilar, bara ett tips. Enkelt att känna om där är orimligt varmt.
ol
22
ola025
M3 cab -96
här kommer svaret....

ac-kompressorn hade pajat, så remmen hade slirat så den hade smält av....
så kan det gå när man har cab, och inte startar ac:n ibland för smörjning....

men tack för förslagen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.