|
|
|
|---|---|
|
köpte alltså dessa fälgar för några månader sedan. när jag åkte med folk i baksätet första gången gick däcken emot skärmkanterna. eller möjligtvis hjulhusen. detta var inte konstant utan vid kurvtagning i rask takt, gaspådrag ojämnheter. dämpare och fjädrar är slitna bak. men vad jag har förstått är det vanligt att dämpare och fjädrar är mjukare bak och att den därav ser lägre ut. nu ska jag byta dämpare och fjädrar och jag hade funderingar på att sätta på en sänkningssats. detta är kanske inte en bra idé eller har någon erfarenhet av att sänka e30 med mim-fälgar. sänkningsatsen som jag tänkte sätta på är en sachs som sänker 35 mm. eller ska jag försöka hitta lite styvare fjädrar? bredda skärmarna? bilen är alltså en 316i e30 - 90. däcksdimensioner 205-55-15. | |
|
Låter som väldigt fel inpressning om ett par 15" tar emot hehe, Om du absolut vill behålla dessa fälgar och dessutom vill sänka så kommer du troligen få svarva fälgen, eller valsa skärmarna. Kanske lättare att få tag på fälgar som helt enkelt har rätt ET ? // MVH Jocke |
|
| jo. 15" bör inte ta emot. et är ju stort på dessa fälgar men det är vanligt att dessa sitter på e30 dessutom ser det ju fett och brett ut. så när jag köpte fälgarna antog jag att det inte skulle vara några problem. de satt på en 318 innan. | |
|
Vad har fälgarna för bredd? // MVH Jocke |
|
|
Fäljarna är 7" breda och har ET11, dom är gjorda för E30. Dock är det presspassning på dom utåt, på vissa bilar tar dom i, på andra inte, har nog med att göra med skicket på bussningar mm, och man måste ha bra fjädrar, sänka 40 mm är inget problem om fjädrarna är hyfsat stumma. Ibland får man masera in skärmkanterna lite, varmluftpistol för att värma lacken, och plast eller trä klubba för att försiktigt knacka in dom. Oftast har man bara 205/50 däck på dom, men 205/55 stämmer bättre med bilens orginaldimention, dock tar dom lättare i då. Mina tar i lite, men bara vid extrem nerfjädring, och då har jag R-däck som har betydligt bredare stome än ett gatdäck. Se bild Länk |
|
| isåkare: tack för svaret bussningar behöver bytas och fjädrar och dämpare är ganska dåliga / mjuka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.