|
|
|
|---|---|
|
Hej Igår morse gick jag ut till bilen för att starta henne. Men hade glömt stänga av slutsteget som hade varit på i 2 dagar !!! Så det var bara fram med startkablarna och vipps så var hon igång. Åkte en fem min tur ut till tjejen där broms byte skulle äga rum. efter ca 5 h så var dom nya bromsarna på plats och efter som jag inte hade kört tillräckligt innan så visste jag att jag skulle få använda mig av starthjälp. Nu till problemet kopplade på starhjälpen och satte mig i e39:an för att vrida runt nyckeln men inget hände !!!! alla lampor, fläcktar allt som drar mycket var hur bra som helts så kräm får hon ju, men hon vägrar dra runt startmotorn. Nästa steg var att vi försökte bogsera igång henne men helt dött. Kopplade borg batterit och satte det på laddning och lätt minnet nollställa sig. kopplade på batteriet i morse men samma sak händer finnns kräm i batteriet men hon vägrar dra runt startmotorn. Värkar konstigt att startmotorn går sänder när man ska byta bromsar !!!! Någon som har någon ide om vad som kan ha hänt !!!! Kan det vara tädningslåset, eller finns det någon sorts lås på bilen som gör att startmotor inte slår runt, Behöver hjälp tack på förhand Länk | |
|
Var ute precis nu och testa att slå på tädningen och hålla inne tripnollställarn och då fick jag fram någon kod som heter Först står det snabbt ( _ _ test _ _ 1.0 ) sen slår det vidare till ( _08313 _ _ 1.0 ) Är det någon sorts felkod ??? Länk |
|
| har du larmat av bilen ? kolla om du får ström till solinoiden (den lilla kabeln på start motorn) | |
| Testa en annan nyckel. Det kanske är slut på batteriet i nyckeln. Det är väl startspärren som blockerar. | |
|
Hur har det gått? Har du kollat upp de tips som har inkommit? "Knattrar" det när du vrider om nyckeln? Bmw=Bil_Med_Vett |
|
|
Problemet löst Gick att starta med reserv nyckeln, Värkar som om org nyckeln har tappat Id-koden Inte pga batteriet i nyckeln utan för att jag tappade den!! Så chipet i nyckeln gick sönder är rätt vanligt enligt BMW. Får åka in med bilen för omkodning ialf. Nycken fungerar att låsa ålåsa upp med Central låset så antar att det inte har med batteriet i nyckeln att göra TAck för svar MVH//OXXY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.