AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.133

Är detta en oseriös firma?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hej.

Min bror har nyligen bytt in sin bmw 318 touring på en bilfirma i borlänge, rätt omgående så hamnade den på en annan firma.
Och det roliga med detta var att den helt plötsligt fick full servicebok, och lite mer utrustning än den hade när min bror hade den. Konstigt det där.

Detta är bilen i fråga, den saknade sätesvärmare då den var importerad från italien, och jag minns inget om antispinn heller. Och jag tror inte den hade elhissar bak heller.
Länk

Men annars så är det en fin bil, men jag undrar hur den helt plötsligt ska ha fått full servicebok. Min bror hade den i ca 4000mil, och han lämnade aldrig in den på nån verkstad, han servade den själv.

Är det nån som känner till friman som säljer den???

MVH Morgan.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur kommer det sig att bilen köptes utan servicebok? Tog nån annan firma in den? Vilken isåfall?
Låter annorlunda från början till slut.
Mvh
Asken
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är väl i så fall inte första gången annonser innehåller felaktigheter och behöver ju inte betyda att bilfirman medvetet försöker luras. Gissar att dom har någon standardtext som dom sedan justerar för varje annons dom lägger in och då är det lätt att missa någon punkt. Antinspinn trodde jag alla så pass nya E36 hade men det kanske var extrautrustning.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns det seriösa bilhandlare ??

///MVH Hasso
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ehhh, hasso, den rätta frågan är väl om det finns seriösa bilhandlare I ÖREBRO? hehe, inte lätt att bo på Sveriges bilhandlar-baksida....

mvh Johan
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Nog kan det vara nån standardtext som dom missat att ändra, men det är ändå rätt dålig stil att inte kunna ta den stunden extra att ändra den så den blir korrekt.
Om jag ser en bil på annons som passar mig kanon, rätt utrustning o s v. Så åker man kanske 20mil för att titta på den, så saknar den vissa saker som nämndes i annonsen. Då skulle i a f jag bli riktigt förbannad.

MVH Morgan.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hasso, japp jag känner ett par. Thomas sund bil, du, jag och johan t ex:) skillnaden är att dom sista bygger en ny bil innan dom säljer den och kan därför inte leva på det:) man borde kanske starta närke vimpelfabrik. Nästa storsäljare! Mvh asken
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
har också hört mycket skojeri i örebros bilhandlarvärd+helsingborg.nää håller med hasso där,finns inte mycket seriöst kvar i bilhandlarskojarens värd...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.