|
|
|
|---|---|
|
För att göra historien kort. Säljaren i fråga har i efterhand visat sig vara väldigt nonchalant. Jag gjorde under väntan på leverans ett par komplement till beställningen, bland annat helljusassitent, kurvljus och Logic 7. Av dessa har han alltså glömt lägga till Logic 7 vilket är den största stereon. Efter ett argt mail till försäljningschefen har de nu gått med på att kompensera mig på något sätt. De snackade om att kontakta någon som kan eftermontera andra högtalare och dylikt men jag vet inte om jag vill ha något annat än BMW Original grejjer i bilen. Tyvärr tror jag det är näst intill omöjligt att eftermontera Logic 7.. Vad tycker ni jag skall kräva? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. | |
| Är kompletteringsbeställningen gjord skriftlig, bekräftad skriftligt och inom skälig tid innan produktion ser jag inga problem. Personligen försöker jag ta fakta och vara enkel. Sen bara repetera det tills det går fram. Om jag inte orkat vänta på ny bil(för krångligt!) så vad tros om ett vänligt mail till säljaren med förslag om eftermontering av bmw original sound modul(tror det finns till nya serierna) komplett samt 30%rabatt på vinterdäck? Mvh asken | |
|
Kompletteringen var inte skriftlig utan muntlig. Det ska inte behövas en skriftlig order och säljaren bad inte heller om en sådan. De har alltså gått med på att eftermontera något för att kompensera.. men som jag sa tror jag det är omöjligt att eftermontera Logic 7 paketet. Förrutom högtalare i mitten vid framrutan och subbar under stolarna är det ju en jädrans massa sladdragning involverat. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Askens poäng är att om det funnits skriftligt så hade du i princip kunnat hävda att du inte fått den bilen du beställt och vackert inväntat en ny eller en lösning som innebär en komplett eftermontering av den utr som saknas. Om jag varit i dina skor hade jag inte gått med på en eftermarknadslösning. Lägger man runt 500 kkr på en bil så SKALL den uppfylla de kriterier man ställt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Mm ok jag förstår. Bekymmret är ju att största stereon kostar cirka 7000 mer än den HiFi jag nu har. Dessa 7000 var ju pengar jag skulle ha betalt. Frågan är då hur mycket utöver dessa 7000 jag kan kräva för ett eftermarknadssystem? Min poäng är ju att ett originalsystem påverkar andrahandsvärdet positivt där eftermonterade grejjer kan ha en tvärtomeffekt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Men okej jag ska se om jag kan få dem att eftermontera Logic 7. Bara hoppas att det går :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tråkigt att höra. Att eftermontera Logic7 är inte omöjligt. Det jobbiga är all sladd dragning, de är i princip tvungen att plocka isär hela inredningen. Dagens bilar är ju inte gjorda att plocka isär, risken att du får oljud i form av knarr lite här och där. Jag skulle överväga väldigt noga att tillåta dem plocka isär bilen så pass mycket. Mvh Krisitan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.