|
|
|
|---|---|
|
Tjenare har tänkt börja köra bana med min M3 E 46 men har konstaterat att jag med största sannolikhet kommer behöva vinge mm för att inte tappa bakvagnen och få sladd alltför lätt så nu undrar jag om någon har förslag på återgärder jag kan göra för att få ännu bättre väghållning på bilen. Mvh Carl | |
|
häng inte på en massa plast skit. m3 är en 110% bil med 70% bromsvärkan köp minst nya belägg helst oxå skivor av bra kvalitet, sen är det inte lät att balansera en skyskrapa runt banan. hade ac coilover packet till salu tills i torsdags. mitt råd köp kvalitet annars är risken stor att du försämrar din bil stor. god kväll. |
|
|
det räcker med en csl baklucka, jag lovar dig, sedan skaffar du ett pss9 chassie från forza och ngt bra bromsalternativ, inte nödvändigtvis helt kit kanske bara rätt belägg till en början eller belägg och skiva, Möjligen kängningshämmare åxå. wewewe punkt loaded punkt se |
|
| Har du aldrig kört bana med bilen så rekomnderar jag lite instruktörsjhälp innan du moddar bilen. M3 klarar sig väldigt bra som den är. | |
| nej jag har inte kört bana med bilen men skall självfallet göra detta innan jag införskaffar extra prylar men jag har från ganska många håll fått höra att den är ganska svårkörd på grund av lätt bakvagn och dess bakhjulsdrift så ja jag letar ev sätt att avhjälpa det. | |
|
Sander_CS Jag kör själv en m3 e46 -03 på mycket på bana och kan inte hålla med om att det är något somhelst problem. Testa först får du avgöra själv |
|
|
Som jag förstått är väl bromsarna rätt bra på E46:an, börja med riktiga belägg samt kylning, kylan är billig och mycket effektiv ! =) __ mvh ///M artin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.