AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.497

Varför finns det människor UTAN hjärna?

Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
Vad ser man för nöje i att gå/åka runt och skjuta med luft pistol/gevär på bilar??? Seriöst??!!?? Är det avundsjuka lr bara... ja jag vet inte, snäll hjälp mg förstå någon, plz....

Jag menar jag har gjort en del dumheter i mitt liv, men aldrig, ALDRiG fuckat med någon annans bil!!! WHY???? Mn lilla skönhet är förstörd...

Varför i lacken, det hade iaf. varit lugnt om en ruta var sönderknullad, men lacken... va faaaan...
Sorry, bhövde avreagera mig...

Mvh/ Magni
(en jävlgt upprörd ungrare)

mvh
Mole
Samma ungar som släpper ner stenar på bilar från broarna på inre ringvägen i Malmö, passande nog precis vid Rosengård... Riktigt kul att höra hur det smäller till som fan på tanken (kör tankbil..).

Någor har gått riktigt snett i dessa individers huvuden och det enda man kan hoppas på är att det drabbar dem själva när dem vuxit upp.
Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
fyfaaan, mannen, det där lät farligt!!!!

Jag bor själv på Branteviksgatan, passande nog andra sidan järnvägen från Rosengård... Jag känner ett visst samanträffande... :@

mvh
Mole
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Antagligen finns det väl ingen vettig sysselsättning? I och med ingen stoppar dom eller säger att det inte är så bra och ger dom en fotboll i handen och frågar om dom kan skjuta sönder fotbollsmålet med den så fortsätter väl dom.
Mvh
Asken
Felet är att många av dagens föräldrar inte har någon som helst uppfostran av sina barn. Bara för att vi inte hade något att göra på 80 talet när jag var liten så sprang vi runt om hittade på jäkelskap, det fanns inte en tanke på det ens, och skulle det mot förmodan ploppa upp något dumt i skallen så visste man att det blev hett om öronen där hemma sedan och då lät man bli.

Nu låter jag väl som världens rasist vilket inte är fallet men häromkring är det till 90% invandrarbarn som ställer till det. Stölder, misshandel och rena maffiafasonerna på skolan. Jag är riktigt glad över att jag inte behöver gå i skolan, gå på fel ställe och det smäller på en gång. Jag trodde att barn från vissa länder blev uppfostrade att respektera äldre, men säger man till dessa ungdomar får man ett uppkäftigt svar och ett finger. Problemet är väl att barnen pratar svenska bätte än mamma och pappa och kan förvanska sanningen en hel del där hemma. Så nu gör de precis som de vill. Eller uppfostras barnen till detta betende? Ibland undrar man...

Det finns givetvis alldeles för många föräldrar med efternamn som Svensson, Johansson och Karlsson som även de har allvarliga brister i sin barnuppfostran. Jag vet inte var världen är på väg, men jag tror tyvärr inte det är till någon trevlig plats. Alla dessa filmer med ett katastrofalt framtidsscenario känns mer och mer verkliga.

Usch jag blir mörkrädd, en enorm skillnad på bara 20 år. Hur ser det ut om ytterligare 20 år? Galler för fönstren på alla bilar som blir bombaderade av allt möjligt utav 10 åringar som härskar i centrum efter mörkrets inbrott. Mad Max nästa eller?

/Fredrik

Min Z3.
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Notera att jag inte på någotsätt finner det minsta acceptabelt att inte respektera andra människors egendom eller förstöra något man inte äger själv. Vem som bär ansvaret är dock föräldrarna i första hand för brister i uppfostran, kärlek och fasthet. Mvh asken
de ungen som hade gjort så med min bil hade jag släppat in ibilen oc hsedan kört hem till föräldrarna och jävlar vilken utskällning de skulle skulle bli.
kicken
jah! man blir minst sagt förvånad!!! ...varje j-vla dag man tror är problemfri , typ i söndags..lämnade jag min familj för ett smärre uppdrag , till min fårvåning så har "krimminella" typ kopplat en bil till en vägbom och slitit upp hela j-vla fundamentet, och sedan kört över bomröret (det satt underedsmassa) på bommen..åhhh! jag blir så j-vla förbannad.. men inte nog med det , totalt TRE bommar forcerade, ..vilket bestyr för att återställa detta ..man blir så trött.. ibland känns det som om man för ett "privat krig" mot kriminella? ..ingen annan skada skedd än bommarna , men f-n ändå
Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
Fredrik...

Du behöver inte vara orolig för att låta som en rasist, för själv anser jag att om man kommer till ett nytt land som mina bägge föräldrar gjorde, så skall man faan sköta sig. Jag tycker att om man inte sköter sig skicka tillbaka personen i fråga, och blir man upprörd för en kommentar som denna, så tänker man jävligt fel, eftersom man flyttar till ett nytt land för att få det bättre, och inte för att det är lättare att begå brott, är fallet så, flytta till USA för helvete, sabba inte för oss andra som sköter oss!! Det börjar bli väldigt jobbigt att höra om Rosengård hela tiden, bara skit i att reparera och skriva om det i tidningarna, så ska ni se att dom kommer att sluta. Det stora problemet är att Rosengård är en av Malmös rikaste stadsdelar, hade dom sluppit reparera hela jäkla tiden, så hade det blivit DEN rikaste och finaste, men men, tyvärr håller jag inne en massa kommentarer och ord eftersom detta är en allmän site, jag vill juh inte bli bannad från världens lätt BÄSTA sida, utan tveka :D
Nåja, vi får se det från den positiva sidan, vi alla äger minst vars en BMW, vilket är den bästa bilen!!! :D
Peace out ;)

MvH
Magni Molebo
"för själv anser jag att om man kommer till ett nytt land som mina bägge föräldrar gjorde, så skall man faan sköta sig."

Kan inte säga det bättre själv, vet även att det finns mängder med invandrare som tänker på detta sätt, all heder åt dem. Tyvärr är det alla andra som syns...

Väldigt tråkigt med din bil förresten, det glömde jag i all upprördhet att skriva.=)

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
Tack Fredrik ;)

Jag var och polis anmälde det igår, så jag väntar på papprena från försäkringen, om det blir vagnskade självrisken så blir det 6000:- vilket är skit kul med tanke på att jag låg antagligen och sov när det hände :@
Nåja, då blir det nog att lacka om bilen istället hos svärfar, för han håller på med gamla jänkare och har gjort i 25år, så det känns tryggt att göra det hos honom.
Jag är sugen på midnattslila lr röd, men vet inte för vit är väldigt snyggt oxå, fast folk säger ta inte vit rött lr svart för det blir smutsigt så snabbt, men dudes...ärligt...
Ingen fara för jag tvättar ändå bilen 2-3 gånger i veckan, så d e lungt på den fronten ;)

Förresten, feta rims på din Z3a, min fru vill oxå ha en Z3, helst Z4, men honestly sa jag til henne, då skall jag f-n ha en m5 :p men d gick hon inte med på, haha...

Tack för alla svar, känns bra att kunna öppna sig här på autopower, alltid ngn som svarar, och lugnar ner en...

Thx dudes... :D
Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
Oooops, glömde:

Med Vänliga Hälsningar
Magni
Apropå folk som inte har varken hjärna eller liv så pangade de fyra rutor på min bil i lördags. Inget stals. Bara på jävelskap.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Kan bara hålla med flertalet av talarna, vi kan ju själva pröva att åka
till Iran eller något annat land och börja sabotera deras bilar
så får vi se vad som händer. Svenskar är "snälla" tyvärr och
hela samhället genomsyras av slapphändhet. Tråkigast är dock
folk som dömer utan grunder, i detta fallet vet vi inte vem eller vilka som
gjorde någonting, men såfort man vet ska man inte spara på
hårdhandskarna.

Min forna klasskamrat från Iran säger att aldrig har han varit i något land med så många lagar som Sverige (han har varit i flertalet), men onödigt att ha dem eftersom 50% av dem efterlevs i praktiken. I Iran har de färre lagar med HÅRDARE straff, begår man "misstag" leder det obönhörligen till ett straff och det är väl det lagsystemet är till för?? Här jagar man ekonomiska brottslingar och allt som jan dra in pengar till staten i första hand medan
det ofta viktigare uppgifterna läggs åt sidan, inga resurser heter det.

Folk som inte kan bete sig existerar överallt, men det är synd att ta in
mer problem än vad vi redan har tycker jag. Dags för skärpning av systemet
och en bättre prioritering av brott.
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
Hehe det här påminner mig om en kul film jag såg igår.

Idiocrazy heter den, och handlar om hur naturligt urval sätts ur spel med vår teknik så att alla dumma människor och deras gener lever vidare. hehe
så i framtiden är det bara idioter som pratar dålig engelska med bara slangord, och hela samhället har förfallit pga brist på smarta människor.... : )

aja, trist iallafall för er som drabbats av idioter... men se den här filmen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.