|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har stött på lite bekymmer med min Bmw 530D 2002 med automatlåda och M-sportpaket. Den har en tid varit svårstartad, men har lyckats fått igång den genom att tagit loss säkring 22 & 31 i handskfacket (kraftstoffpumpe). Häromdagen ville bilen inte växla som vanligt, utan "draget" avtog precis innan växling skulle ske och bilen kändes trött. Senare var den "seg" hela tiden när jag körde hem, gick inte speciellt fort heller. Kan detta vara kamaxelgivaren som ställer till alla dessa problem eller har ni några andra idéer? Jag har kört flera månader med bilen innan detta uppkom. Första gången visste jag inte det med säkringen, så jag bärgade hem bilen, efter att den inte startat, motorn och startmotor gick runt men bilen tände ej till. När bärgaren lastat av bilen hemma startade den direkt. Det var då jag antog att något "skakat runt" lite, och därmed fått givare eller annat i ett annat läge, vilket bidrog till att bilen startade. Jag är tacksam för alla svar som rör detta. Måste få iordning på det här omgående, man törs ju inte använda bilen, då man riskerar att bli ståendes på annan ort och inte få igång den. | |
|
Hej Hur länge har du ägt bilen och vart köpte du den? Mvh Asken |
|
|
Någonstans i Stockholmstrakten, köptes i september tror jag. Importerad redan 2003, därefter gått sverige... Har du några idéer om problemet på bilen? |
|
| Japp genom att veta firman som tog hem den kan man ana vad som finns bakom. Vilken firma vet du det? Bil&elservice på pappersbruksallen i örebro får din bil att gå som nytt igen förresten. Mvh asken | |
|
Det visade sig vara grappkontakt till högrtyckspumpen som sitter under bilen, ungefär under förarstolen.. Märkvärdigare var det inte. Det värsta var att komma på/hitta felet. Hoppas att fler ka ha nytta av detta tips till svårstartade 530-dieslar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.