|
|
|
|---|---|
|
Hej igen... Ska åka och eventuellt byta till mig en 328-Touring om nårra timmar...han säger att airbag lampan lyser...kan den va sönder? Eller är det för att den är urkopplad? Läste nånstans att det kan kosta 4000 kr att laga.... Behöver svar snabbt och är tacksam för hjälp !! | |
|
Du måste koppla upp datorn mot en diagnosdator och läsa av felminnet. En lysande kontrollampa för Airbagen kan ha många orsaker, svårt att säga vad som orsakar det hela utan elektronisk hjälpmedel. Inte heller går det att nollställa felminnet, dvs släcka kontrollampan för Airbagsystemet utan diagnosdator. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
kolla detta.Det ska sitta en airbagmatta under dynan på passagerarstolen, som känner av om någon sitter i stolen eller inte. Finns inte en sådan i din nya passagerarstol så bör BMW kunna programmera om styrenheten så att passagerarairbagen alltid är aktiverad. IP: ...[2.44.62] Moribound 14 st 2007-05-04 17:12 Rapportera svaret Det sitter en airbag box under baksätet? Det borde ju vara den. för de tvar inte kopplat nåt till den. Verkarn på BMW här var på semester så skulle ringa nästa vecka:) mvh Isak alex |
|
| var det i samband med nånting den började lysa? tex strömavbrott eller start av motor? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Standard fel är glapp i bältessträckarkablage alternativ sensormattan. Sensormattan går att fixa billigt ( obs bmw får inte koppla ur den ur systemet enbart vid stolsbyte till stol utan sensormatta) Bältessträckarkablage repsaten kostar ca 400 spänn. Men du måste koppla upp bilen först för att se var felet ligger, kan ju vara nått annat dyrare tex airbagens styrenhet kan ju vara trasig tex inte så vanligt som tur är.. Det räcker med ett par sekunders glapp och radioläge på tändningsnyckeln, så tänds lampan och systemet är då ur funktion, tills lampan är återställd med diagnosprogram eller återställare. ///MVH Hasso Länk |
| Jag har kollat med diagnos program och den säger att det är felkod 31 i min E46,a. Jag har provat med att sätta ihop en en diod, motstånd och en kondning enl Hasso´s anvisning men utan resultat. Har även gjort rent alla kontakter i stolen mm Finns några ideer till en lösning? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.