|
|
|
|---|---|
|
Hej allesamman Jag ska bila genom hela Europa på sommaren. Ca 15 000 km. Undrar om vad jag ska ha för olja så att jag inte behöver bya den därnere? Det blir ca 50 grader ute ibland och många timmars körning. Så vad rekommenderar Ni för olja? Andra tips? Tack på förhand | |
| castrol,valvoline,mobil,shell, osv bara du håller till rätt klassning som bmw rekomenderar till just din motor... | |
|
Skulle absolut rekommendera att börja oljebytet med en motorsköljning med Omega 907 Länk & sedan tillsätta till den nya motoroljan denna motorolje förstärkare: Omega 909 Länk Länk Ska det vara bra motorolja så är Omegas oljor att rekommendera i allra högsta grad, tex Omega 300, Omega 603, Omega 757Länk Länk Omega 778, eller den bästa; Omega 631 Länk Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
Glömde det där med kylsystemet. Att motorns kylsystem är effektivt är en förutsättning också för en förhoppningsvis problemfri resa i varma breddgrader. Därför kan det vara en fördel att även använda sig av ett kylsystemskydd; Omega 906 Länk Varför inte även byta tändstiften om det var ett tag se'n sist & remmarna hos motorn. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
Tack för era svar. PS! Det är inte med BMW n jag ska åka utan en Chevrolet Trans Sport. |
|
|
Nytt filter o ny olja innan du åker. Med bra klassning. SEn är det lugnt. Motorn kommer ju att vara varm för det mesta. Motorslitaget är minimalt jämfört med svenska A-Bkörningar under vinterhalvåret. Du behöver inte byta olja under resans gång. mvh |
|
| Om det blir mycket motorvägsåka i högre hastighet så kan oljeförbrukningen öka lite. Så glöm inte att kontrollera oljenivån emellanåt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.