|
|
|
|---|---|
|
Någon som har 60/40 sänkning och kör med et35? Undrar om de kommer ta i en massa i hjulhuset fram? bak är de ju inga problem... Själv tror ja bara att de kan bli lite tajt vid fulla rattutslag,men de är ju inte hela världen...utan de är ju om de skrapar i så fort man svänger lite..? | |
| jag har et 35 sänkte bilen 60/40 och det tog i när det kom ett gupp, men löste med att vika upp skärmkantsbiten som sticker långt in i hjulhuset. | |
|
Okej...hur gjorde du när du vikte upp den? En polare gjorde de med ett järnrör,la de mot kanten å rulla framåt,men de tog plåten lite skada av också,så vill inte göra så... |
|
| minns inte riktigt hur ja bar mig åt, men kan funka att knacka försiktigt med hammare, tror ja gjorde så och de syns då inget av de.! | |
Mattias_johan |
Kolla vad det kostar att valsa skärmarna tror inte det blir så dyrt. |
| gör rent skärmkanten invändigt ordentligt o knacka upp den försiktigt med en plasthammare . lägg sedan karosserikit av hög kvalitet så det ej kommer in smuts o väta.. ett tips har själv åkt 40/40mm sänkning med 18X8,5 ET35 med 225/40 däck o fick det problemet på e36an. nu åker jag 60mm / 55mm sänkning fast med 18x8 ET35 med 215/35 o det har aldrig tagit i. | |
|
Okej...får se hur de blir när sänkningen är klar,om de kommer ta i lr inte...kör också på 35-profil. Har fått reda på de ja ville veta,att de inte är hopplöst redan från början med et35. Va tror ni en valsning går på om de nu skulle bli aktuellt framöver? |
|
| valsning e dyrt om du ska göra det på firma säker 1500 plus moms per sida... försök att hitta någon privat snubbe som gör det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.