AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
571

Går lyktspolningsmekanismen på E46 att avaktivera på verkstad?

ye
78
yerixon
X1 18d xDrive Sportline -14
Hej!

Har en 328 E46 -99. Lämnade in bilen på bromsvätskebyte i torsdags hos auktoriserad verkstad. När jag hämtade ut den sa servicekillen att de hade råkat fippla till det lite när de skull nollställa indikatorn för bromsvätske/kylvätske service och även nollställt den vanliga serviceindikatorn.

Igår kväll upptäckte jag att när jag spolar vindrutan så spolades inte framlysena. De brukar få två eller tre puffar. Hörde att någon el motor gick runt i alla fall. Men tji spolarvätska...

Eftersom jag vet att detta funkade 10 min innan jag lämnade in bilen så är det väl slumpartat att det skulle gå sönder då. Det är därför jag undrar om någon vet om lyktspolningsmekanismen på E46 att avaktivera?

PS Ska självklart ringa dit på Måndag. Tyvärr så är jag rätt övertygad om att dom kommer att förneka all kännedom om detta. DS
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kolla så att kontakten på pumpen vid spolarvätskebehållaren sitter fast ordentligt. Det finns två...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lånar tråden lite och undrar om det går att programmera om funktionen så att den spolar inte på första, utan tex på 3:e?
Värsta jag vet när hela huven blir full av spolarvätska på en annars ren bil...

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det vet jag inte men om du inte håller in den så länge utan bara touch'ar den ett par ggr (inte allt för snabbt) så slipper du problemet.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

brukar iof stänga av lyset, då slipper man ju. Men det är lite krångligt liksom.. Inget jätteproblem men jag skulle personligen hellre sett att den sprutade vid andra trycket typ...

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Instämmer helt klart!
ye
78
yerixon
X1 18d xDrive Sportline -14
För att ta upp originaltråden:

heltsonika: jag har kollat kontakterna de sitter i ok. några fler ideer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.