AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.105

svårstartad när bilen stått nån dag "e36 320"

Hej
när ja inte använt bilen på nån dag så blir den väldigt svårstartad,får dra på nyckeln säkert 1 minut med full gas innan den går igång,och när den väl startar går den dåligt en kort stund innan den blir som vanligt igen..är det någon som har haft samma problem?,eller vet va de kan va för fel?
bilen är en e36 320 24v
väldigt tacksam för svar:)
yo
9
yoshi
316i -96
Har du löst ditt problem?

Har precis samma problem med min 316i -96 E36, stog nu i två dygn och sen fick jag nöta 4ggr och trycka på gasen innan den gick igång, gick då illa ett par sekunder innan den blev som den skulle igen.

Har bytt stift och kollat felkoder med carsoft men ha,rt inte hittat något.
Är det någon som har en idé?
Kan det vara soppapumpen som inte håller soppan, men provade att vrida nyckeln ett par gånger innan jag startade just för att den skulle bygga tryck men det hjälper inte.

Eller är det någon tempgivare?
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Nån som hittat felet, nu ett halvår senare?
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Hade liknande problem med M20 förrut. Bilen var svårstartad när den stått. Kollade på tändstiften, 2 av dom var nersölade med bränsle= Läckande spridare. Kanske är ditt problem också
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Ett känt problem verkar vara om man bara haft motorn igång en KORT stund när motorn startades senast, så blir den sur och alltså svårstartad nästa gång man försöker startar den.
Har hänt min m52:a när jag flyttat bilen en kort bit och sedan direkt stängt av motorn.

Wargen
Jag har förstått att det kan vara någon form av givare som strular till det på M52 motorerna.
Så är det iaf på min bil när den väl kommit upp i temperatur, svår startad, går dåligt och dör. Brukar stänga av motorn, vänta 1-2minuter och sedan starta den igen och då är problemet helt borta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.