|
|
|
|---|---|
|
var kan man hitta en ny, men billigt, kylaren? Den kylaren som jag har på min bil är dyrast på mekonomen och andra bilaffärar. kostar rund 4500.- Har en e34 520 AT | |
|
Prova Bildelsimporten, men om du skall ha en kylare så köp en med kvalitet, snåla inte på kylaren. |
|
| Länk | |
|
enor: ok. Men hur funkar det med ebay, jag fattar inte tyska. Måste man bli medlem för att köpa en? Vad kommer frakten går på och vilken sätt är bäst att betala/ |
|
|
Ytterligare en Länk Ja du måste registrera dig på ebay för att kunna handla. Sedan så kan du registrera dig på Paypal. Paypal är det smidagste sättet att betala med, du måste dock ha ett kreditkort och du måste lämna ut kortnumret. På Paypal är också godset försäkrat om värdet understiger 500 euro. Om du öppnar ovanstående länk och bläddrar ner en bit på sidan så ser man att frakten går på ca 18 euro. Sedan tillkommer ochså en paypal kostnad på några euro. Jag har beställt från ebay 2 ggr, Bl.a. en bakre ljuddämpare och frakten har bägge gångerna tagit 4-5 dagar. Det tycker jag är ganska bra jobbat. Hitills är jag mycket nöjd med ebay. mackan |
|
|
Behöver du byta hela kylaren eller är det, som vanligt, expansionskärlet som läcker? //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Hej Prova malmöbilkyl, jag tror dom heter så, köpte en därifrån till en 535. Dom var ganska billig och bra kvalitet. |
|
|
det är expansionstanket men själva kylarskanterna på sidorna av tanket har vikat sig ut+ att det läcket där nere. |
|
| Skicka en förfrågan till www.waarwest.se dom brukar ordna det mesta till bra pris. | |
|
Jag förstår, för annars går det ju att byta bara expansionskärlet som brukar bli lite ballongformat och läcka därefter. Kostar ju bara 370:- + nya packningar. Men har även metalldelarna tagit skada så är det väl bara att köpa en hel kylare. Ett annat alternativ är iofs att hitta en begangnad kylare i bra skick för under tusenlappen och köpa ett nytt expkärl till den för säkerhets skull. Men vettigast är ju alltid att köpa helt nya fräsha grejer och se det som en investering i bilens livslängd. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
ok, får väl leta efter! tack för alla svar!! mvh // bumer2 |
|
| hej ,,var köper man expantionskärlet + packningar ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.