|
|
|
|---|---|
|
Ville bara nämna ett intressant konstaterande, höll på med 850:n på rullarna idag, och testade demontera 'snorklarna' till insuget, dvs luft rätt in till spjällen, inga LMM eller dylikt, och det gav 10hk på toppvarv. Kör med Mega Squirt, så alla andra parametrar var opåverkade, LMM används inte ändå. Värdelöst vetande.. :-) | |
|
Rallyfinnen! Vad blev det för totalresultat från bänken efter "ombyggnationen"? Mvh Dic. |
|
|
Hur får du MS att lira medresten av elektroniken, typ spjällmotorstyrning, automatlåda mm? Jag har två 750 nu så det finns ju en över till att pyssla med, jag såg dessutom att du inte bor så långt från mig så man kanske skulle komma förbi och kolla... Har du förresten funderat på lustgas eller överladdning? /Mats J |
|
|
Har manuell låda, så det var inget problem. EML behöver bara spridarsignal och varvtalssignal, så funkar det. Antispinn fungerar inte, men det har jag inget behov av heller :-) Men, funderar ändå på att konvertera till vajer-styrda spjäll för trevligare pedalkänsla, enda nackdelen är att man inte har någon farthållare då. Ska inte vara omöjligt att få automaten att fungera, men du kan nog inte räkna med speciellt mjuka växlingar. Kan tänka mig att man kunde backa tändningen vid växlingar med knock-ingången på MS.. Kan nog bli en del pyssel innan det funkar. Du kanske borde hitta någon 'hacker' som skriver om MS-koden för att få det att funka också.. Manuell är att föredra! Jag har ganska långt framskridna planer på dubbelturbo, två 15t aggregat och två IC finns redan, 'bara' bygga grenrör och montering som återstår...(står lite stilla nu pga platsbrist på SQR, -högsäsong..). Planen är att ladda 0,6-0,8bar med orörd motor och få ut 400-500hk. Har byggt om till kuggstång för att ge mera plats åt dom roterande ljuddämparna, så original avgasrör går ej att montera, så den går bara på ena cylinderbanken nu, för att bilen ska gå att flytta. |
|
|
Sålänge motorn sitter kvar i 750:n så får automaten sitta kvar men om det blir andra arrangemang kan det bli gammal Amerikansk 3-växlad manuell, en motor med mycke vrid behöver inte många växlar... /Mats J |
|
|
Finns en amerikan som själv turbokonverterat sin 850i. Han sa att han hellre skulle ta självmord än att göra det igen. :-) Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.