|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag beställde en 325 E92 i februari, skulle fått leverans denna vecka. Fick besked i tisdags att bilen eventuellt redan stod i Solna. Idag fick jag beskedet att leverans kommer ske andra halvan av juli. Man har ju lust att se huvuden rulla... Till saken: Nu när min bil är så försenad funderar jag på att skjuta leveransen ytterligare, så jag får 3-litersmotorn som börjar produceras i E92 i september. Frågan är bara om det är värt den extra väntan? Har någon här kört både 2.5 liter 218 hk sexan och 3 liter 218 hk sexan, t ex i 525 före/efter face lift? Hur stor är skillnaden? Är det värt väntan? Tack för tips /Frustrerad BMW-kund | |
|
vad skilljer i vridmoment då? goare att ha mer bottendrag än att behöva varva skiten för att d ska hända nått! Ge han olja Bara!! |
|
|
Hej! 270 Nm mot 250 Nm. Klart det är bättre med en 3-liter, frågan är ju som sagt bara om det är värt att fimpa halva sommaren med bilen för att få. Någon som testat båda? Mvh Fredrik. |
|
|
Hej Morris ! Jag tycker att du skall KRÄVA av din ÅF ett klart besked. "Fick besked om att bilen ev stod i Solna". Eventuellt ! Finns Din bil i Solna eller inte ? Det måste väl en ÅF veta. Nästa mysko grej: Om nu Din bil skulle finnas i Solna, varför leverans i juli ? Jag själv väntar på min 525:a med 3 liters motorn om 2 veckor. Bilen skulle f.n finnas i hamnen i Cuxhafen. Tyvärr så vet jag inte vad som skiljer i motorns karraktär gentemot 2.5:an, rent körmässigt. Men jag återkommer om jag hinner innan du har din affär i hamn. Hörs om fortsättningen. |
|
|
hmm inte mkt det skillde! säker?.. när på varvräknar får du ut som mest vrid på dom båda bilarna ? antar att du inte kommer piska din nya fina bil varje dag, dvs mer effekt på lägre varv är inte fel.. undrar om jag missat nått men 525 med 3 liters motor? blir inte det en 530 då? :P Ge han olja Bara!! |
|
|
Fatii: Det är det som är det luriga med BMW:s modellbeteckningar: Du vet aldrig vad du får. Skämt åsido. Numera så har 525:an en 3 liters motor, förmodligen samma motor som 530:an, men med annat effektuttag. / |
|
|
Hej igen! Berätta gärna vad du tycker när du får din bil! Du har rätt, visst är det konstigt att de inte vet. Dock har jag nu alltså fått besked att bilen INTE stod i Solna, utan inte ens är producerad. Produktionsveckan har skjutits upp från v 13 till v 24 och det fick jag reda på efter att jag själv ringt dit och tjatat fredag samma vecka som de lovat leverans. Skickar man ett paket med posten för 25 spänn vet man exakt var det befinner sig, men har man beställt en bil för 400 000 får man reda på om den är försenad först efter faktum... man blir inte imponerad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.