AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.335

Tickande M3 e46 motor

Hej

Jag tycket att min M3a har börjat ticka mer o mer den senaste tiden. Hade in bilen på BMW Solna, dealen var att de skulle justera ventilerna och "kika runt lite medans de hade ventil kåpan avtagen. De behöll bilen i två dagar och de komm fram till bara genom att lyssna på motorn att det inte behövdes göra någon ventil justering och att de inte riktigt visste om den tickade onormalt mycket och i så fall vad det kunde bero på???

Hur mycket tickar era M3 e46or? Jag hör det klart o tydligt inne från bilen om inte radion e på framför allt mellan 2000 - 3000 varv på 1an, 2ans o 3eans växel om man håller konstant varvtal. (Ej vid fullgas accs då den vrålar vasst o härligt som vanligt... :))

mvh

Kalle
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Det är nog som det ska, tyclte också att min tickade i början men efter att ha hört på flera m3or så kändes min tyst eller normalt iallafall. Du kan få lyssna på min när jag kommer till sthlm så får du jämföra
Det skulle jag gärna göra men nu sticker jag utomlads utan bilen tills augusti. Missar större delen av sommarn utan bil :(

mvh

Kalle
M3
17
M3Carbon
M3 Coupé -04
Min tickar också en hel del.
Helt normalt enligt BMW som inte hittade någonting konstigt vid servicen.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Kan ni beskriva tickandet lite mer?
Låter det ovanifrån bilen eller underifrån?

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.