AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.121

Denna 750 borde väl gå rätt hyffsat

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Länk
Ma
213
Matte78
730iA -90
Skulle vara intressant å veta vad d e för kammar i den .

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
jo man kan ju undra får väl skicka iväg ett mail eller ringa o fråga en 750 går väl inte fy skam orginal heller så
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Skulle ju vara kul o sätta dit en m5 låda i den så man fick manuell låda samt trimchippa den då borde man ju kunna få ut iallafall en 350-360 hk om de är bra gjort med trimmningen.
An
72
Angel Eyes
318d Touring -10
Det är min bil som ni pratar om.

Kammarna är omslipade originalkammar, lite vassare än normalt.

Han som har bearbetat topparna är en väldigt känd kille in dragracing för motorcyklar. Han har bl.a gjort motorarbeten på Bil och motortekniks (Huddinge) långloppsbil. Med ett väl avstämt avgassytem och en mappning tror han att man borde kunna nå uppåt 380 häst.
Paap Reeder
380! ... bättre således än vad Alpina lyckas med sin B12:a.
Bara å köp!

MVH /// Paap R
An
72
Angel Eyes
318d Touring -10
Och med din "formel" för M5-bakaxeln monterad så måste det ju bli hiskeligt mycket teoretiska hästar ;)

Observera att jag skriver vad han som har byggt motorn "tror"...skulle vara kul med en mappning och få svart på vitt vad den ger.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
jo de hade varit något det
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
380?

Glöm det fort. Med de grejjorna i så lämnar den kanske MAX 350 och då med ett väl avstämt avgasrör.
Och var hittar man ett sånt avgasrör?

Jag funderar på att låta porta&plana min 750. Svårt att hitta firma till det här i Skåne tycker jag...
Paap Reeder
Kan man göra en kam "vassare" i efterhand genom att slipa om den annat än att förändra lyfthöjden?

Betr lyft höjden så är det ju lätt genom att "ta av underifrån" varvid nocken höjs men att ändra durationen tror jag det inte går.

Dock gissar jag att M70 ventillyfthöjd redan är maxad.

Man kan dock ställa M70-kammarna i s.k "force-läge" ... d v s 5-10 grader före ÖD.

Schrick har en "trimkam" till M70 med 264 grader och 11 mm lyfthöjd. Original tror jag det är 256 och 10,5 mm men är osäker då jag inte hittar mina värden.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.