|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bilen för sex veckor sedan till Förenade bil verkstad här i Malmö. Idag ringde jag in och gnällde lite för det ska inte ta 6 veckor att fixa en sidoskärm och byta fälg. Dem ringer en halvtimme senare och säger att jag kan komma och hämta den och gör det med det samma. När jag kommer hem hittar jag 2 saker som jag blev riktigt missnöjd med. Det första jag såg var att "gälarna" som dem hade bytt på vänstersidan inte hade något grillnät (hönsnät eller vad det kallas), vilket fanns där innan och vilket finns på andra sidan. Dessutom så ska väl dem fixa det? Aja, lite sur blev man. När man sedan skulle stänga av bilen och kliva ut så märker jag att förarsätet är lite vått. Skinnet på vänstersidan av stolen såg blött ut och den hade fått någon skinnuttöjning med mörkare färg som inte varit där tidigare. Det är inte mycket, men jag är så petig med min bil att jag märker sådant här direkt. Dessutom har den säkert stått ute i 6 veckor vilket jag tycker är kasst av dem när dem vet hur känsliga cabar är, mer eller mindre. Varför inte visa lite härlig service och fixa den direkt? Jag undrar vad jag ska göra. Kan/Skall jag ringa dit imorgon och klaga eller ska jag fixa detta själv? Vet inte hur jag ska fixa med gälarnätet för jag vet inte hur dessa sitter fast och vill inte förstöra något men skinnet ska gå att smörja in och vårda lite. Vad tycker ni? | |
|
Givetvis skall du klaga, vissa delar av din bil är i sämre skick än när du lämnade den och så skall det givetvis inte vara. Nätet i gälarna sitter fast med clips, de har helt enkelt struntat i detta efter lackering. Det är bara slarv slarv slarv. Förmodligen har de slängt ihop din bil efter samtalet. Bedrövligt dålig service. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Ledsen att höra detta. Självklart tycker jag du ska sticka dit igen och reklamera jobbet. Nöj dig inte med detta då du antagligen kommer att störa ihjäl dig på det. Hoppas det löser sig grabben. //Kristoffer Bilen =) Länk |
|
| Mmm. Jag har fixat med skinnet så det är ganska fin nu. Och ja, det gör ont mentalt att veta att någon har slarvat med ens bil. Ska kontrollera allt när solen kommer fram. Ska vara extra noga med motorhuven då dem sa något om att det blev något efterjobb med den. Man blir så jävla less :( Får dock bli på Måndag så jag får återkomma med slarvet och klagandet. | |
|
jag lider med dig också i synnerhet då man själv är mån om att grejorna ska vara i bästa skick, ibland kan det vara bättre att själv fixa till det sista pricken över i, verkstäderna har inte den känslan det ska bara in slantar, men i ditt fall verkar det vara av den karaktären att du självklart ska reklamera jobbet, men du fixade skinnklädseln och det blev nog bättre gjort och mer noggrant än firman gjort mvh Uffe/bildock |
|
|
Ge aldrig upp när det gäller reklamationer!! Om det finns fakta bakom det man reklamerar, släpp aldrig det! Även om det tar lite tid så brukar det löna sig att tjata är min erfarenhet. /Mats. |
|
|
När jag tvättade bilen igår fann jag lite lim som runnit ner över skärmen vid gälarna, samt så hittade jag en lackskada på skärmen som dem bytt. Skitroligt! Får ta mig dit imorgon bitti och ge dem jävlarna en del backjobb. Gör om, gör rätt! Var för övrigt ute och tog en runda idag (min första runda sedan jag fått tillbaka bilen) genom Malmö och ut till bokskogen där jag träffade på en hel del roliga bilar, bland annat en silver Z3MR, senaste blå Mustang GT cab och en väldigt snygg röd Ferrari 355 cab :) Helt underbart att köra på dessa kurviga vägar med en härlig grön omgivning och en massa roadsters, och så klart en skön black metal skiva som snurrade vilt! Får vänta någon vecka till innan jag får göra om samma sak igen :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.