AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
790

Ny Bmw ägare, Tjohoo !

33
12
330_Cab
330 Cab M -01
Efter många års suktande efter en E46 Cab då jag kört trimmade Saabar och Crossfire bla har nu drömmen slagit in och en fullutrystad 330 Cab med M pkt är inhandlad.

Vilken j*vla bil, varför kör inte alla Bmw ? (-;

Dock har jag en fråga jag vill ha hjälp med, har sökt på forumet men inte hittat exakt vad jag vill veta.

Jag ska sätta dit E46 M3 speglarna, är det ngn som har en utförlig förklaring hur man går till väga med el och demontering/montering ?

Tack på förhand.

Mvh

Peter
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Congrats, härlig bil :)

Som en liten påpekan vill jag bara påtala att vissa är känsliga för uttrycket "Fullutrustad" då några såna bilar egentligen inte finns, så akta dig för att säga det ;)
Skämt åsido så tror jag att du kan hitta svar om speglar om du söker på inläggen. Länk då jag inte har någon koll på det.

Grattis till bilen och välkommen i bmw-gänget!

33
12
330_Cab
330 Cab M -01
330 med det mesta i utrustningsväg (-;

Du har nog rätt, kan vara ngt som fattas.

Tack för länken, Peter
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
när det gäller bmw så är det nog tyvärr ganska MYCKET som saknas..
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
fått info om spegel mont?? gjorde det på min för nån månad sen!

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Speglarna sitter med 3 skruvar/muttrar bakom den lilla trekanten längst fram uppe på dörren. Det sitter en plastkåpa som man måste ta bort, den tar man loss med lite milt våld.

Sen måste du ta loss innerdörrsidan. Sitter med lite skruvar och clips. Det sitter en skruv bakom AIRBAG-märket, en bakom en liten rund "lucka" bakom dörröppnar-flärpen och tre skruvar som sitter låååångt in på undersidan av det stora handtaget man vilar armen mot när man rejsar genom stan.

När alla skruvar är borta är det bara att ta tag i panelen, förslagsvis i nederkant och igen bruka lite mer milt våld så släpper det hela.

Om du har köpt original M3 e46 speglar är det nog bara att koppla loss den gamla kabeln och montera rubbet i omvänd ordning. Är det däremot look-a-like speglar kan den knasa sig med snabbkontakten och även spegelfunktionen.

Tar väl nån timme att byta bägge.

Lycka till och grattis till nya bilen!

Niklas

Fransosen
33
12
330_Cab
330 Cab M -01
Strålande !

Stort Tack för hjälpen.

Mvh
Grattis,, då väntar vi på bilderna;);)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.