|
|
|
|---|---|
|
det försvinner lite kylarvatten?? inga mängder... har väl fyllt på en halvliter på ca 1mån... den ryker inte vitt om avgaserna... endast lite genomskinlig dimma när bilen är nystartad som försvinner så fort avgastempen ökat, och så gör ju alla bilar, har en känsla av att det trycks ut nånstans! är det nån topppackning så det ju bara o börja riva och byta naturligtvis... men man önskar ju att man slipper, för så jävla kul är det inte. mvh Peter | |
|
Drabbades av liknande. Jag fyllde på liter två gånger. Första gången trodde jag att det kunde bero på att bilen stått ett tag innan den såldes. Andra gången bokade jag ett verkstadsbesök. Det var vattenpumpen som behövde bytas. Det kostade mig ca 3000 att åtgärda hos BMW. Mvh Mikael |
|
|
Precis kolla plast gaveln på vattenpumpen jag har samma symptom nämligen o jag kollade där och såg att det rann ut lite där !!! Bara att byta dårå :) Mvh Nikke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förutsätter att ovan syftar på gaveln på kylaren.. Bara att försöka upptäcka var det läcker och hoppas du hittar nått, du får kolla vid kall motor, varm motor så väl igång som avstängd. Skulle vatten läcka in i cylindrarna så kan det kröka vevstakarna om du har otur. ///MVH Hasso Länk |
|
vattenpump och kylare är bytt! fast ändå värt att kolla upp, har ju hänt att fel infinner sig även på nya grejjer. om det går in vatten i cylinder/cylindrar... borde inte det visa sig som rikligare vitrök då... då det inte finns tillstymmelse till onormal vitrök nu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.