|
|
|
|---|---|
|
Har precis beställ ny bil, nu börjar man bli lite smått sugen på ytterligare godis. Tänkte använda 17" original 194M till vinterdäck och blev smått förälskad i radial 196 18". Vad säger experterna? Kan kanske tänka mig 19" men är lite tveksam till det.. Vidare så undrar jag om någon har bilder eller kan hitta en alpinvit med blackline bakljusen. Har ingen aning om hur de ser ut? Även Kolfibersatsen fram och bak om någon har bilder eller länkar vore ytterst intressant. Synpunkter i övrigt uppskattas. | |
|
Klockrent med Alpinvit på en e91:a. Strunta i BMW orginal fälgar och kör på något annat onödiga extra slanatar. Om det inte är M6 fälgarna givevis. Fast Orginal är alltid orginal. Tyvärr kan jag ej hjälpa dig med bilder. Hoppas du blir nöjd med den nya bilen. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Shadowline högglans, tonade rutor bak, svankstöd, fimpa navi, CD prof, minst Hifihgt, stänkisar, orgfälg till vinterdäck. sommardäcken lägger du på Länk ett par lätta Typ superleggera och Michlin Pilot Sport " däck så kan du slänga RFT åt skrothögen:) Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
|
:) Ord o inga visor från Asken. shadowline ligger i m-paket vad jag förstår. tonade rutor beställde jag inte från fabrik men kommer att göra när jag lämnar bilen för lackbehandling på en gång. Blev ingen hifi denna gång, tycker inte den är något att hänga i julgran på min kabb om jag ska va ärlig. Original mycket riktigt till vinter och förmodligen någon av 18-originalarna till sommar. |
|
Mattias_johan |
Om du ändå ska tona rutorna så hade jag helt klart valt tonade från fabrik. Då är det ju hela rutan som är tonad ingen plastfilm som sätts på. |
|
Har också tänkt så men jag har samtidigt sett att proffsen kan tona med så pass bra resultat att jag blir nöjd. Det handlar (tyvärr) om att jag måste dra ribban någonstans på utrustningen. Sen är det lite bättre ur förmånsvärdets nivå.. :) |
|
|
Kul Anders. Det blir säkert snyggt. jag skulle dock skippat toningen överhuvudtaget:) Nu vet jag inte vad för motor som du har beställt, men aut.lådan har inte nämnts? P.S. RFT suger. :D Min gamla pärla: Länk |
|
|
Bilen blir en 320dT med automatlåda. M-paket och Comfortpkt. Tänkte använda originalfälgar som vinterhjul så RFT åker bort hur som helst. :) |
|
|
Köper du fälgarna separat efteråt sparar du FMvärdet totalt:) Mvh Asken |
|
|
Grattis till trevlig bil glömde jag skriva och visor det kommer det inga från min mun. Livet är på tok för kort för att inte släppa ut vettiga konkreta saker ur munnen eller via fingrarna:) Mvh Asken |
|
|
:) Egentligen skulle man ju vilja lägga till ALLA tillbehör efteråt men det blir lite jobbigt... Och förmodligen dyrare också.. Men vissa grejer känns som sagt väldigt mycket smartare att plocka på efteråt. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
fin bil, men jag måste säga att alpinvitt är modigt. Nu kanske du inte bryr dig om andrahandsvärdet, men (just nu) står vita bilar klart lägre än andra färger. Räkna med ett värdetapp på 20 lappar när bilen ska bytas in. Det är självklart möjligt att vitt får går en ljusare (häpp!) framtid till mötes, men som sagt, det är ett modigt val om man ska väga in andrahandsvärdet. Jag skulle tveklöst gå på ett säkert kort, som silver, blått eller svart. Mvh Johan |
|
Som jag förstår det är det en förmånsbil, och då är ju alpinvitt klockrent. Snyggt som tusan, inget prispåslag för lacken och inget andrahandsvärde att ta hänsyn till. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Visserligen så är det (delvis) mina pengar i form av delägarskap i firman. Men ärligt talat så tror jag på vitt några år framöver. Tror att vitt fortfarande kommer va poppis om två år. |
|
|
Skulle jag köpa E90/91 ny skulle alpinvit vara självskrivet, och skulle skippa navin bara för att slippa den fula dubbelpuckelinstrumentbrädan. Skulle helt klart straffa sig den dagen det ska säljas, men skulle ekonomin prioriteras så hårt skulle aldrig en nybil vara aktuellt med tanke på den generella värdeminskningen. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Nej, om ekonomin ska prioriteras högre ska man ju gå på en som gått lite. Fick erbjudande om en 320dt med 700 mil för 339´. Men då saknades ju en hel del som jag ville ha. Nu får jag ju nästan som jag vill ha den... :) |
|
|
Så här ser den ut då... Länk Länk |
|
| Jag skulle lätt betala extra för en vit bil, det är i mina ögon en av de finaste färgerna, och unikaste. Står lika högt i kurs som rött i mina ögon. Tror det är många som delar den uppfattningen faktiskt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.