|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Stackars tjejen hoppas hon blev helt återställd. citat: "Åtalet omfattar dessutom två bedrägerier och två försök till bedrägerier." Obehagligt är bara förnamnet. |
|
|
Jag känner killen personligen, börja inte kasta skit på han. mer godhjärtad person får man leta efter. Och självklart ska ägaren till bilen få ersättning. |
|
|
Ja, beställa bensinkort i andra människors namn och sedan stjäla deras post brukar ju vara ett tecken på en fin människa. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
| K1mzo: svar ja | |
|
BoMoW Pinsamt att erkänna att man ens känner en sådan människa. Jag hade sagt upp bekantskapen med omedelbar verkan, något verkar ju uppenbarligen inte stå rätt till på kontoret om man inte kan hålla sina klåfingriga fingrar i styr. |
|
Gemini__ |
BoMoW: Definiera gärna vad som menas med "godhjärtad person". |
|
Fler bilder på bilen efter olyckan: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
Gemini__ |
Säkerhetsburen ser förvånansvärt intakt ut om man tänker på de hastigheter som nämns i artikeln. Var tur i oturen att den tog i skyddräcket först, måste ha fått ned hastigheten avsevärt. |
|
Visst är det fel att göra bedrägeri mm, men det är väl ändå inte det tråden handlar om, han ville veta vad en fin M5 E34 -95 är värd, för då det hände fanns det inte så många andra att jämföra med. Och ja den bilen var grymt fin och välvårdad. Gemini__ : en godhjärtad person är en som alltid tänker på alla förre sig sj, ställer upp så oavsett tid mm (sen så umgås inte jag o han, men jag vet vem det är) Mvh God Jul |
|
Gemini__ |
"en godhjärtad person är en som alltid tänker på alla förre sig sj..." OK, men då faller allt på plats. |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ren översättning av godhjärtad enl ordlista....varm, snäll, vänlig, ädel. Även en rånare eller våldtäktsman kan vara godhjärtad,om man bortser från ädel! Mvh Patrik |
|
K1mzo: Har du kvar din gamla regskylt som satt på din röda bil? Isf tycker jag att trådskaparen skulle kunna få låna den, tror det skulle passa alldeles utmärkt som svar på frågan angående ersättning... BoMoW: Nej men han har ju uppenbarligen försökt o "dra en vals" o blivit synad...Sen vet jag inte om en "godhjärtad" person "snor bankkort" mm, det skulle jag inte kalla godhjärtat, låt gå att hans närmaste omgivning upplever honom som det, men det är ju inte hans egna pengar han bränner utan andras surt förvärvade...Det verkar dock som om verkligheten har hunnit ikapp honom en aning, bättre att han lär sig nu innan han gör ännu värre saker... |
|
|
Hoppas idioten som framförde bilen och snodde bensinkorten åker in på ganska många år...att kalla ett sånt kålhuvud för godhjärtad är väl bland det fånigaste jag hört...och att försöka försvara honom som BoMoW gör känns ju som om dom två är samma person fast med olika alias här inne. Nä...lås in fubbicken och framförallt ge honom/bilägaren inte en spänn....tvärtom få dom att betala för skadegörelsen och all misär dom ställt till med. Det var allt för mig i denna tråden...tack och gott nytt år på er alla andra Frasse |
|
| Hoppas försäkringsbolaget drar av vad killen kostat oss skattebetalare när de skall ersätta bilen. | |
Gemini__ |
M635forever: Menar du på fullt allvar att en våldtäktsman passar under epiteten varm, snäll och vänlig? Sorry för OT. |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det hela var Ironi!!!! Alla kan ju någon gång vara snäll eller vänlig!? Mvh Patrik |
|
haha nej jag och han är inte samma person. Och NEJ jag försvarar inte det han gjort, fattar väl jag oxå att det är fel. Men däremot så är det inte det tråden handlar om, OM han nu e kriminell har ju inget med saken att göra vad bilen är värd, och bilen var ju inte hans. mvh |
|
| BoMoW: Tänk på vad du skriver, även försäkringsbolagen kan gå in o läsa vad som skrivs här...Med tanke på att trådskaparen inleder tråden med "hej har krockat min m5:a och väntar på bud ifrån försäkrings bolaget.." så skulle jag inte skriva som du gjorde, för isf så rör det sig om "skenförsäkring", vilket isf skulle vara ytterligare en anledning att neka honom ersättning...Jag tror att trådskaparen har det kämpigt nog redan...Jag vill inte försvara hans agerande på något sätt men sådana kommentarer som du skrev i ditt föregående inlägg skall man akta sig för, jag skulle rekommendera dig att t.o.m med maila autopower o be de ta bort alternativt redigera inlägget | |
|
Dawwe: Står ju redan i artikeln annars, men det e sant bäst att ta det säkra förre osäkra. Tack Mvh |
|
|
Jag vet inte hur mycket jag tillför diskussionen med min personliga åsikt men here goes: Det är jättetråkigt att en 21åring med flickvän sätter en bil i ett räcke i 200km/h och jag hoppas de som satt i bilen återhämtar sig helt, människoliv är det viktigaste som finns, oavsett om de lurat preem på 12.000 eller inte. (osäker på det totala beloppet) Vad spelar de här bedrägerierna för roll egentligen? Finns väl försäkringar för sånt. Även om man inte har rent mjöl i påsen är man ändå en i gänget här på jorden. Många har nog svårt att se det som enskilda incidenter. /Martin i sumpan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.