AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.187

M5 E34 95 försäkringsbolagsvärdering

Sida 1 av 4
ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
hej har krockat min m5:a och väntar på bud ifrån försäkrings bolaget..bilen var en BMW E34 M5 95:a med havsblå metalliclack.. bilen var i toppskick allt ifrån inredning till orginalfälgar.. 18500mil och inhandlades för 105000kr för 2års sedan när den då hade rullat 17200mil.. jag har bland annat bytt koppling och lite lampglas på bilen..

Då till min fråga hur mycket pengar ska man vara nöjd med att få av försäkringsbolaget.. man har ju hört att dom är bra på att blåsa folk???

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dom blåser inte ärliga människor som affärside. Däremot försöker många oärliga blåsa försäkringsbolagen, markanta ökningar de senaste 5-10 åren gör att de blivit mycket restriktiva. Om du bara dokumenterar hur bra skicket var, visar kvitton och kollar runt ungf vad den var värd så borde det väl repareras? El var det en kraftig smäll? Hoppas det löser sig. Mvh asken
Hur gick det med den allvarligt skadade tjejen?

Asken; Bilen har hela bakljus that's it, bilder finns på e34m5.se

Värdet? Länk denna är väl rätt motsvarande, den har varit till salu länge bör gå att få för ca 90tkr.

Stephan
ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
De är fortfarande ovetade om hennes tillstånd men en sak är att hon kommer överleva men skadorna är fortfarande inte fastställda dom säger att det är bara att vänta och hoppas...
jag har ju gjort de flesta reparationerna själv bortsett från att lacka om bilen.. 90000kr ¨låter ju bra bilen har varit till salu mycket riktigt men den har aldrig varit ute på någon annons vilken kan betyda 2 saker i min mening jag hade aldrig sålt bilen eller jag ville inte att vem som helst skulle köpa bilen haha,,...

ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
Stephan min bil var mycket finare och jag hade all utrusting och dom stora bromsarna hahah..

Gemini__
Hoppas tjejen återhämtar sig 100%.

Speca gärna utrustningen, har aldrig stött på en M5 E34 med "all" utrustning tidigare.

//Thomas
Gemini__
Håller för övrigt med vad Stephan skriver i sitt inlägg.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ak_turbo: Bilen blev visst lite platt... Hur fort gick det?
Mvh
Asken
ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
Asken:jag svara inte på den frågan.... orginalfälgar 18´´ nya däck.. AC,elstolar,storakilmatanläggningen,stora fräddatorn,farthållare, EDC,skinnsäteten vet inte vad dom heter med det är väll den vanliga klädseln.. och sedan så var det ju lacken vilket folk har sagt att det ska vara en speciell havsblå.. 18500mil kopplingsbyte vid 17900mil,service vid 18400mil bilen var i utställningsskick.. vad ska jag vara nöjd med?? i pengar asså???

ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
glömde den 6växladelådan också...

ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
Gemini:vi hade samma modell min bli såg exakt likadan ut.. det sägs att det bara tillverkades 404st sedan modeller 1995. nu finns det iallafall en mindre.. vilket gör att din bil blir mer värd...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ak_turbo: Jag kan förstå om du befinner dig i chock fortfarande. Hoppas du och tjejen har fått hjälp av adekvata personer som stöttar Er. Sånt är viktigt vet jag av egen erfarenhet.

Oroa dig inte om pengar. Här i tråden finns beskrivet hur man värderar och dokumenterar det hela.

Jag är glad är både du och tjejen överlevde.

Om du försöker se till att stötta digsjälv och tjejen till utställningsskick igen så kan jag lova att du får mer betalat än du någonsin kan tänka dig.

Olyckor kan ske, det händer alla. Det viktigaste är vad man gör när det skett.

Lycka till!

Mvh
Asken
Jag håller med Asken.
Om F-bolaget betalar 70kkr eller 120kkr för bilen är totalt ointressant i sammanhanget.
Huvudsaken är att både du och tjejen klarar av att återgå till ert vanliga liv.
Har också tyvärr liknande erfarenheter inom den närmsta bekanskapen där det inte slutade lika lyckligt som det kanske gjorde för dig.
Vid jämförelse av förlust av nära personer känns värdet av fyra hjul och lite plåt som totalt ointressant.

te
303
ted81
BMW M3 E92
är det bara jag som tycker det är suspekt att börja fråga om vad man kan få för bilen efter en sådan smäll och någon är allvarligt skadad......

Hoppas för allt i helvete att du inte får en krona och aldrig sätter dig i en snabb bil igen för du verkar inte kunna hantera den (du verkar inte kunna hantera att du nästan har dödat någon heller).

Nu vet jag inte exakt vad som hände men jag har ju sett korten på bilen å av dom att tyda så har det ju gått fort som helvete, å det var tydligen lite för fort för dig.
ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
jag har sett en del ilska i detta inlägget så här kommer min kommentar.. nr1 bilen ägdes inte bara av mig utan också av brosan som nu mera åker buss i 4timmar om dagen för att det inte finns några pengar att köpa ny bil för olyckan inträffade för över en månad sedan.. det finns andra personer som är inblandade inte bara jag.. de människor som känner mig vet att jag skiter i pengar för pengar har inget värde i mina ögon.. men jag har varit arbetslös i snart 7månader utan lyckan att få ett ända skit jobb och jag har letat vill jag påpeka.. så här ligger jag utan möjligheta att jobba och ingen ersättning från a-kassa eller något annat.. jag vill påpeka att senaste jobbet jag hade såldes bytte ägare därför fick jag sparken.. så min brorsa som jag bor med betalar hela hyra och och åker buss till jobbet
..
Nr2: den som tror att jag inte bryr om min nära och kära är ju helt rubbad ursäkta uttrycket.. jag kan inte göra så mycket för mina 2vänner eftersom att jag själv inte kan stå på benen.. men det jag gör är ju att höra av mig kolla hur det är med dom varje dag vad mer kan jag göra??? ...

NR3 Är det aldig någon som fått sladd med en bil eller??? klockan var halv 3 på morgon lite små blött ute och 2-3plusgrad.. jag har helt nya sommardäck som inte var de minsta uppvärmda med andra ord det var halt.. och det tidningar har skrivit att det skulle vara bromsspår på 150-200meter är lika sant som att säga att en nissan micra orginal 1.1 skulle köra ifrån en M5.. jag vet hur det flesta tänker han körde en M5 det måste ha gått fort.men min hastighet hade verkligen inget att göra med saken... jag tappde min snusdosa på glovet mellan min ben och när jag tittar upp så är vi på väg in vägräcket och jag drog till ratten men det var försent.. nu till misstaget som gör detta till en olycka jag tryckte på gasen istället för bromsen vilket gjorde att bil började att snurra så in i helvete resten vet ni ju bilen slår i allt möjligt så som vägräcke, träd, buskar vi kom ju upp på gräsmatten det finns sladd spår på vägen dom är ca:10m sedan förvinner bilen in i skog och sedan dyker den upp på vägen igen fråga mig inte hur det gick till för det vet jag inte...

NR4 var sig jag är en bra förare eller inte tycker jag inte har med saken att göra.. jag kan sitta här och skryta om hur duktig förare jag är men det skulle bara låta dumt .. om det var så att jag hade kört fort så hade det aldrig inträffat någon olycka för då hade jag varit koncentrerad och inte tänkt på en massa annat....

ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
är det någon som sätt en bil åka in i ett träd i 50km/h det finns inte mycket var av den bilen heller jag körde ju lite snabbare och hann aldrig trycka på bromsen tänk själva hur bilen hade kunnat se ut dom klippte av tacket för att dörrarna hade fått sig en smäll inte för att någon satt fast...

te
303
ted81
BMW M3 E92
det faktum att motorn åkte ur står ju kvar..... det krävs ju en del g-kraft för att det skall hända!
sen har ju bilen slagit i på diverse ställen, har inte polisen gjort någon utredning?

tror i vilket fall att det har gått väldigt mycket för fort.

beklagar din trista situation, ang jobb, ekonomi osv.

hoppas dom andra klarar sig och att du har lärt dig något..

har själv varit med om en olycka där jag blev allvarligt skadad och det första jag får höra när jag vaknar upp är att polarn som satt brevid är död.
Ibland räcker en fortkörning för att ändra mångas liv och rycka bort andras liv.
Nu är inte jag någon moraltant utan jag kör oxå för fort.
ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
jag har fått motorproblemet förklarat för mig.. det ska tydligen vara ganska vanligt att motorer åker av i en krock av säkerthetsskäl så ska motorn åka av tydligen.. det ska finnas vissa punkter om karossen får en tillräckligt hård smäll på dessa punkter så ska tydligen motor gå av.. jag vill påpeka att karossen utsattes för en del hårda smällar vid framskärmarna och på dörrarna asså inte en ända fontalkrock.. hur mycket hinner man få ner hastigheten på 10meter så långa är bromsspåren på vägen sedan har bilen börjat snurra upp på en gräsplätt med massa träd att åka på gräs kan man jämföra med att åka på snö.. det är jävligt halt och inga däck vanliga sommar däck kan få fäste eller har jag fel???

Gemini__
Tvivlar på att den var i utställningsskick (beror på vad man har för kriterier dock), med tanke på att det var en brukskärra.

Får du 90´ får du vara nöjd.

//Thomas

ak
12
ak_turbo
BMW E34 M5 95a
Den var fin inget snack om det saknar tyvärr bilder på inredningen

Gemini__
Säger man att den var i utställningskick bör bilen vara ngt utöver det vanliga. Definiera "utställningsskick"...

//Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.