|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
cdabox |
byt dämparna på en gång, som näms ovan kommer de ta skada om du gör en 40/30 sänkning och du kommer få riva isär patrasket igen och göra om allt. |
|
med alltför sänkt bil och standard dämpare så kör man sönder dämparna direkt, när dom har slagit i boten en gång så är ventilen sönder och dämparen kass, så när man sänkar mycket så bör man korta dämparna. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
|
Fredrik M: Du har förmodligen ett K&W Gewindefahrwerk och det är bra grejer. Som du själv skrev så är det alltså en reglerbar sats du har, såkallade skruvben. Om du har en dämpare som är reglerbar också så är det en optimal lösning för gat/ban bilen. K&W säljer riktiga coilovers som framför allt är avsedda för banracing, mycket hårda och många inställningsmöjligheter, har du sådana på bilden är det bara att gratulera till bra väghållning! /Johan Länk |
|
|
johankihl, jag är nästan helt säker på att det står F&K på mina stötdämpare, samma sak som K&W eller? Vet du var jag kan läsa om K&W Gewindefahrwerk, jag får bara upp sidor om bilar med ett sådant monterat när jag söker. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
| Ska ju inte säga något säkert. Men oftast när man hör om gewinde... så är det K&W. Det borde du kunna läsa om lite varstans, finns överallt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.