|
|
|
|---|---|
|
Hej, har precis haft bilen inne på ett mindre lackeringsjobb. Har nu upptäkt små vita prickar strax utanför området som lackerats. Kan det vara grundfärg som skvätt? Suck, hur får man bort detta? Har testat med polish, cleaner, t-röd..., men det hjälper ej. Dessutom är även rutorna på den sidan sträva... Är det ett jobb med dålig maskering? Är det bästa att åka tillbaks och be lackeraren fixa detta? //J | |
|
Om prickarna inte var där innan skulle jag vara på väg tillbaka innan jag hunnit säga flaska. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Sannorlikt är det ju grund, vilken du löser med thinner lika så på rutorna. Men du lär behöva polera till ytan efter du thinnertvättat, och tvätta inte med thinner på det nylackade området. Och känner du dig osäker åk tillbaks med bilen, passa på och känn på resten av lacken samtisigt så det inte finns färgdamm där med. MVH/ |
|
|
Ok, tack för svaren. Åker nog tillbaks och ber lackeraren fixa detta. Bilen var nypolerad och fin innan, så nog vill jag ha den åter i samma skick... |
|
| Åk tillbaka direkt. Hade min på lackering för ett tag sen. När ja sedan tvättade bilen såg jag massa små prickar under lacken plus att det va klumpar på ett sälle. SKITJOBB (garantijobb). Dom tog in bilen och polera bort allt som tur va... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.