AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
21.590

Vilket turbo kit ska jag köpa?

ha
11
hagvik
325 Coupé -92 E36
Hej! ja e liite ny här.. Jag har funderat på att köpa ett spa turbokitt, vet någon om det duger till något? eller finns det något bättre? Tack i förhand!
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
ett turbokitt säger du, vad menar du med det en turbo och ett grenrör? eller en ombyggd motor med sänkt komp, turbokammar, styrsystem ja i princip allt!?

du du ska ha det sistnämda så är det definitivt ingen mening om du inte kan göra det mesta själv.kostar minst 60k om du tänkt lämna bort.
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
antar att det gäller din E36:a

Om du fixar dig en "vanos" motor och styrsystem (från -93 o frammåt) så skulle jag satsa på turbokittet som PPF ( Länk ) då får du för ca 60 kkr ett komplett turbokitt med ett mappat chip och större LMM som håller för 400hk.

det är det enda som känns prisvärt enligt mig.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
ha
11
hagvik
325 Coupé -92 E36
Jag hade tänkt mig ett spa bolt on kitt. finns på den här adressen. www.blocket.se/vi/11774230.htm?ca=6_s jag är inte så high-tech på datorer så jag får inte en sån fin lenk hit men.. De menade att det skulle ge 100-150hk mera med MLS packning och ARP bult. Eller vet ni av något bättre? Har funderat på kompressor men det är ju mycket dyrare. och med turbo så är det ju lättare att få mera hk om man tröttnar.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kolla in även här,dom har både turbo och kompressor-kit.
Länk
Är själv rejält sugen på deras kompressor-kit..
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
hagvik

Har du hört nå mer om de där turbokittet som du länkar? verkar ju vara billigt och kanske tom prisvärt. vart riktigt sugen själv att fixa turbo ¨på min m3 efter att ha vart på streetrace i fredags och sett en turbo-bmw.
ha
11
hagvik
325 Coupé -92 E36
Jag vet egentligen inget mer om kittet. Men om det är som dom säger att det inte är kopior så borde det ju vara helt okej. Men det verkar ju nästan för billigt?
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Jo när man tittat alla andra priser på turbo kit kan man ju fundera varför de är dubbelt så billigt. Finns ett kit på styling kompaniet som är ungefär likadant pris på. Om nån annan som läser detta har erfarenheten av att ha provat något av de här 2 eller hört från någon annan kan ni gärna skriva en rad =)
ha
11
hagvik
325 Coupé -92 E36
Sandiiis

Länk Ganska billigt till din bil.
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Joo den där var billig. Jag har inte så mycket erfarenhet av mekande med bilar osv. ¨Men sånt lär man sig under tiden. Hur blir de när man använder sånna där kit? går bilen sönder ofta? för skulle ju inte vara kul att få njuta av de i 2 veckor sen måste jag byta ut halva motorn som ett exempel. Ingen annan här på forumet som har lagt i en turbo i bilen och kan berätta o föklara lite? har lite frågor som man skulle vilja veta innan man gör ett beslut om man ska lägga ut de slantar de begär för är ju rätt mycket de handlar om.

Hur blir det för dig då hagvik? =)
ha
11
hagvik
325 Coupé -92 E36
Ja du.. De säger ju att det går bra upp till 300hk på min bil utan att sänka kompressionen, så det borde ju klara sig om man håller sig under det. Men jag undrar hur man ställer in motorn så inte den får för lite bränsle? Måste man köpa en bredbands lamda eller något??

Jag köpte bilen för inte så länge sen, så det är lite dåligt med pengar just nu men ja måste fundera lite med banken...
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Jadu jag har inte en aning faktiskt. Som sagt meka är inte min stora begåvning. Ska ringa och prata med ppf för tror de har många svar till mina frågor. så får se vad de kan erbjuda o vad jag tycker efter det.
jo den ska palla ca 300 hk. ska kunna ladda ca 0,5-0,7 utan problem men skiljer ju lite från motor till motor. så det finns inga garantier. bränsle får den givet för lite om man bara kastar på en turbo. en malpassi progresiv btr är att före dra och ett par större spridare. tex m3 eller m5 (3,8) jag har iof inte samma motor som er M20b25. men är inte så mycket som skiljer. finns mycket gott att läsa på ppf's faq.
men tro mig det är satan värt allt när det väl lirar. laddar 0,65 på min nu skilanden är dag och natt. trodde aldrig det skulle göra så in åt helvete mycket!!! lycka till
och grovt räknat så ger ju 1bars ladd ca 100% upp i effekt. ca 0,5 är ju 100 hk lätt på en 325 och mellan 450-500hk på en m3...... fan va coolt....
ph
9
phonic
Bmw E30 -89
www.tuning-import.com säljer turbokit här i sverige, finns även annonser på blocket..
Ry
50
Ryckert
BMW 535D Touring "M" -06
med tanke på vad det turbokittet kostar jämfört med enbart en turbo från GIK så ifrågasätter jag kvaliten en hel del
ph
9
phonic
Bmw E30 -89
Jag har själv ett sådant kit, är absolut inget fel på kvaliten. 400hk är inga problem!
Ma
9
Markic
BMW 316 Compact-96
Ursäkta att jag bumpar upp en sån gammal tråd.

Men går i tankarna att köpa en 328 e36 och vad behövs att köpas för att få ihop ett komplett turbo kitt själv utan att köpa såna här färdiga kit?

Mvh
Marko
Visa användare
23
dwarf81
BMW 530 f11 -14
BMW X1 20d -13
tja du kan få köpa mitt kitt.. allt ska sälgas utan blockoff o dta.. mvh
Länk

maila om du e intreserad dwarf81@hotmail.com

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.