|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har en 528-96 som gnekar i bakvagnen, är det någon här som har någon aning om vilken bussning det kan vara och gärna vad man ska smörja med Allt hjälp uppskattas //Danne | |
|
Hejsan. har samma bekymmer med min har försökt att lokalisera var men utan resultat skulle gärna vilja veta vilken eller vilka som börjar gneka. Nikki |
|
|
Har samma problem. Stabilisatorstagen har jag bytt runt om de kan "knaka" lite, annars så står nr 2 (ball joint) på tur. Ingen ide att smörja. Går åt någon avdragare tiil den. Länk //Håkan |
|
| troligtvis silentblocken... | |
|
festlund: Har du bytt silentblocken på någon av dina bilar? //Håkan |
|
|
Jag har varit och smörjt i lite av varje under med 5-56 och lyckades få tyst på det i cirkus en dag sen började gnekandet igen så tips på saker att smörja med hade varit uppskattat det som gnekar på min bil kan nog vara det som Håkan02 säger för bla där har jag varit och smörjt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nr 2 på Håkans länk är det vanligaste felet när det knarrar och knekar i bakvagnen på en E39 ///MVH Hasso Länk |
| medel att smörja med då? | |
|
Börjar det gnissla är det ett tecken på att de börjat bli dåliga. Finns inget medel som hjälper.Ett byte är det bästa för att få bort ljudet. //Håkan |
|
|
Tackar för svar, kan tänka mig att den måste bytas när den har börjat gneka, troligen har inner metallringen lossnat från gummit så att det knaver metall mot gummi. får beställa hem sådana då. Nikki |
|
|
Håkan02: Har du rätt avdragare så är de enkelt finns ritningar på sådana här på forumet om du vill bygga en själv. Nyvall: bakvagns detaljer til bra pris: Länk |
|
|
festlund: Kan du fixa en länk så vet jag några som ska få tillverka en. //Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.