AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
702

E23 728ia färddator problem! hjälp av nån kunnig

Tu
5
Tuolja
318is -88
Hej, alla ny här......

kommer direkt med en ganska avancerad (tror jag) fråga! eller problem

min färddator i min bmw....728 ia -82 strular, i början funka den okej, sen börja den bara lysa å blinka,...om "dioderna" å nu, så funkar han inte alls,

har tagit ur den ur bilen, å kikat kablaget, ser okej ut där, men nu till min fråga,

Någon som vet vad alla de små kablana är till?? de är väl en 25 st?? tänkte främst testa med lite ström å jord för att se om det är något liv i den,

har testat + på röd kabel å jord på svart, men det händer inget....

Någon som kanske, kanske har nått sort kabelschema lr kasnke kan allt utantill ;)

Paap Reeder
"Någon som vet vad alla de små kablana är till?? de är väl en 25 st?? tänkte främst testa med lite ström å jord för att se om det är något liv i den ... "

Låt bli kan jag väl säga.

Att mosa på kräm på kablaget in utan kopplingsschema är nog som att börja en hjärttransplantation med morakniv och polygrip.

Du måste få tag i ett kopplingsschema. E28 och E23 har "ganska lika uppbyggnad" på färddatasidan och den färddator jag har i min E28 kommer från en E30.

Jag gissar att det är ett glapp i själva färddatorenheten eller så är det glapp i instrumentet som skall förse datorn med info.
Jag tror på det förstnämnda.

Var nu länge sedan man pillade isär själva enheten men det bör gå.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.