|
|
|
|---|---|
|
är det någon som haft problem med att acn inte funkar redan efter 6500mil? x5 3.0d-04. Pelle 81 | |
|
Nope. 20k mil har jag däremot hört talas om. Import/ Svsåld? Historik? Är bilen körd med Acknappen intryckt så Acn får smörjning ibland? Mvh Asken |
|
|
en svensksåld. jag har pratat med förra ägaren och han hade inte ac på vintern. men det handlar ju bara om två tre vintrar?? jag har kollat säkringarna. Pelle 81 |
|
|
Antagligen nån packning som torkat ut eller bara behöver fyllas? Åk till en A/C verkstad, för 2kkr gör dom läcksök och och fyller. Mvh Asken |
|
|
ac:n nyfylld men stendöd! killen som fyllde sa visst att det var lågt med kylmedel, men inte urläckt eller tomt. vad fan kan ha gått snett då? åsnart semester och sambon skogstokig. om jag inte fixar den innan v31. alla jävla mekaiker har ju semester eller fullt tills agusti. och bmw i falun vågar man nog inte lita på nå än! |
|
| Vem är man i huset, du el sambon kan du ju fråga:) be bmw falun om kostnadsförslag. | |
|
Pelle: Du får nog tyvärr ringa till flera AC-mekar, här i Stockholm finns det nog firmor som har tid - det är ju högsäsong. Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kan vare felaktig tryckgivare, reläer mm omöjligt att svara på utan att läsa av ev felminne. Vilka säkringar har du kollat ? 48-34-61 är i allafall inblandad till. Men det är motorstyrningen som bestämmer till o från koppling av kompressorn och det är en hel del förutsättningar som måste vara fylld för att DME ska tillåta inkoppling. DDE spärrar tillkoppling av bla dessa anledningar. Vid start. hastighet under 10km/H Gaspedal > och varvtal< 1800 rpm. Accelartion ändring av gasspjällsläge<400%sek motorvatal >3000rpm Kylvätsketemp >117C Gassläpp motorvartal <650Rpm Under start: Fel lagrade i DDE Fel 500 hastihetssignal, Fel 120,220 pedalbördesgivare. Så då förstår du att det behövs en diagnos för att det ska vara möjligt att hitta fel. ///MVH Hasso Länk |
|
ok i carsoft fick vi bara fram att det var fel controllveel riht. verkar vara nå standard fel , läste jag mig till . kan dom utläsa mer på bmw? Pelle 81 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är bugg som kommer då och då. Nja egentligen borde dom inte få fram mera, men det kan jag inte svära på. Körde du komplett felkodsavläsning på alla moduler ??. ///MVH Hasso Länk |
|
jaa Pelle 81 |
|
|
kom på att på att i mitt bmw scanner får jag upp nått fel på intrument cluster elektronic. code 189 om jag minns rätt. Pelle 81 |
|
|
felet ver magnet kopplingen på kompressorn Pelle 81 |
|
|
Ok, vilken firma fixade felet eller gick det på goodwill? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.