|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en till bmw som är billigt i drift, har tänkt mer en e30 karossen. Frågan är hur mycket drar 316,318 och 320 i verkligheten? För att på autopower står att alla tre drar nästan likadant. Tack för svar! mvh // Bumer2 | |
|
320 drar nog mer än de två andra pga. den raka sexan. Jag har en 318, och när jag kör så drar den 7,8 l/100km i snitt. Jag kör nog så ekonomiskt jag kan, dvs. gasa snabbt upp till marchfart och där cruisa på högsta växeln samt planerar körningen. |
|
|
Bumer, leta efter 318is! Då får du samma förbrukning som 318i och mycket bättre prestanda än 320i! Dessutom lägre vikt där det är viktigast... (Du kan kolla i modellguiden) för mer info... |
|
|
Antingen köper du en 316/318 med M43 eller så köper du en 320. Det är ingen ide att köpa en 316/318 med M40, de täta kamremsbytena gör driften hamnar på samma nivå som en 320 nästan och då kan man lika gärna ha en 6:a under huven. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Visste inte att E30 fanns med M43? Var det inte alltid M42or i de? // MVH Jocke |
|
|
Jag beklagar, jag måste ha läst fel, trodde att det var E36 karossen det handlade om, vänligen bortse från mitt tidigare inlägg. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.