|
|
|
|---|---|
|
Mors Bilen vill bara gå på tre burkar, över 4500rpm Har bytt tändkablar, rengjort filter, kollat rotor. Ju längre man försöker varva den desstu längre tid tar det på nästa växel innan den börjar gå på fyra igen. Vill ut och sladda, hjälp mig :D | |
|
Tips, gör ett kompprov på den strejkande cylindern. Nisse |
|
|
Okej, får prova det! Inga fler tips? |
|
|
Byt soppapump, har samma problem själv å nu har suppapumpen gett upp helt, ska byta den på torsdag. 2 st bmw freaks trodde iaf att de var det efter dom provkörde den |
|
|
Ja, jag håller med lindberg88. Känns accet. dåligt alldeles innan den lägger av på en cyl. kan det mycket väl vara pumpen som ej klarar att hålla trycket uppe, när den måste jobba som mest. Nisse |
|
|
Hej! har nu testat att byta pump, dock ingen skillnad, VAD KAN DET VA FÖR FEL? :( |
|
| ska även säga att jag testade med injector cleaner (spridar rengöring?) utan resultat | |
| ska byta tändkablar imorrn, blir det inte bra då så eldar jag upp fanskapet (: | |
|
Ger du upp så lätt lindberg88. Motorer som ej går igång eller går dåligt är ju oftast de roligaste och billigaste problemen, om kompressionen är ok. Vad är ditt problem? Din bränslepump hade ju lagt av, ja då går naturligtvis ej motorn men vad hände när du bytt pump? Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.