AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.196

Demontera rutor e30

Re
92
Rerre
BMW 318is 16v -90
Ska tona mina rutor och vill helst ta av rutorna så det blir bra. Bakrutan sitter väl bara fast med gummlisten, men hur är det med sidorutorna :/ och hur går det med metall listen på utsidan om man ska ta ut rutorna, dom är så lätta att böja! Hur ska jag göra?
Fe
11
Fezoj
Bmw E30 320IK - 88
Bmw E30 325 - 89
på min ena E30... 320:an så plockade jag ut bakrutan och sido rutorna (2 dörrars) och all dem 3 rutorna sitter fast på samma sätt! Min är dock en 88:a vet ej om de är nån skillnad på din 90:a!

Iaf.. det är "bare" å pilla bort metall listen i mitten sen "pilla" loss rutan! Det sitter en liten "låsklack" på listen ta bort den så får du en öppning i listen å kan ta bort metall skenan! Dem är som sagt lätta å börja så en sked försiktighet är att rekomenderas! De jobbiga kommer vid monteringen igen! Men underlättas med hjälp av ett vanligt snöre! Du lägger snöret i listen typ sen drar du i snöret å listen följer med å på så sätt kommer rutan på plats! Jag använde silikonspray för att underlätta monteringen..! sparsam anvädning dock! De va länge sen jag gjorde de så har svårt å förklara mer exakt hur man gör! Men de va rätt enkelt iaf..tyckte jag iaf! Men så har jag jobbat med bilar! =)

Hoppas du blitt nåt klokare =)

Tja å hej

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts."
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Sidorutornas lister är även skruvade i B-stolpen uppe och nere. Mutter inne i balken (8mm). Vill minnas att den ena sitter innanför kroken vid taket.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.