|
|
|
|---|---|
| Ska tona mina rutor och vill helst ta av rutorna så det blir bra. Bakrutan sitter väl bara fast med gummlisten, men hur är det med sidorutorna :/ och hur går det med metall listen på utsidan om man ska ta ut rutorna, dom är så lätta att böja! Hur ska jag göra? | |
|
på min ena E30... 320:an så plockade jag ut bakrutan och sido rutorna (2 dörrars) och all dem 3 rutorna sitter fast på samma sätt! Min är dock en 88:a vet ej om de är nån skillnad på din 90:a! Iaf.. det är "bare" å pilla bort metall listen i mitten sen "pilla" loss rutan! Det sitter en liten "låsklack" på listen ta bort den så får du en öppning i listen å kan ta bort metall skenan! Dem är som sagt lätta å börja så en sked försiktighet är att rekomenderas! De jobbiga kommer vid monteringen igen! Men underlättas med hjälp av ett vanligt snöre! Du lägger snöret i listen typ sen drar du i snöret å listen följer med å på så sätt kommer rutan på plats! Jag använde silikonspray för att underlätta monteringen..! sparsam anvädning dock! De va länge sen jag gjorde de så har svårt å förklara mer exakt hur man gör! Men de va rätt enkelt iaf..tyckte jag iaf! Men så har jag jobbat med bilar! =) Hoppas du blitt nåt klokare =) Tja å hej "Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." |
|
|
Sidorutornas lister är även skruvade i B-stolpen uppe och nere. Mutter inne i balken (8mm). Vill minnas att den ena sitter innanför kroken vid taket. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.