AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
692

Vilka bromsbelägg

We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Måste byta belägg i fram.

Vad ska man köra med, har tyckt att orginal funkat bra hitills, men frågan är om det finns värre för samma pris eller likvärdiga för billigare peng.

Vad kostar orginal?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag kör med Greenstuff. Tycker de bettar betydligt bättre än orginal. Jag har iof bytt till slitsade Brembo-skivor också.

Mvh Henrik
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag hade Green Stuff och slitsade Brembo-skivor (budgetalternativet brembo max) på min förra Z3.... VILKEN SKIT!

Bromsbeläggen rök och tog kass efter ett tag och skivorna blev skeva och fick till slut små sprickor.

Nej jag kör original om man inte ska satsa på riktigt dyra grejer.

Men visst... det är en speciell känsla att köra med slitsat... bettar på ett roligare sätt men då ska man nog sikta på nåt i lite högre klasser än det billigaste alternativet som jag gjorde!

/Magnus

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Vill du ha bättre bromsar än orginal så kan jag rekommendera en förfrågan till PPF.

Greenstuff är ett renodlat gatbelägg, Yellowstuff är bra på banan (men behöver värmas lite innan det biter) Redstuff är bra kompromiss mellan de båda men förmodligen finns det betydligt bättre prylar där man betalar mindre för marknadsföringen...

Så billigt som möjligt? Inte är väl orginal så hiskeligt dyra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.