AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.716

Fucking unbelievable... BMW Solna service igen!

Sida 2 av 2
Jag har inte heller någon särskilt positiv erfarehet av Solna-verkstaden, se mitt inlägg under rubriken "Strulig verkstad i Solna" som jag skrev för någon vecka sedan i detta forum. I går blev jag uppringd av någon firma som gjorde en undersökning på uppdrag av BMW om vad jag tyckte om mitt senaste verkstadsbesök, det var kul...

Man undrar vad det är för människor som jobbar på det där stället. När jag köpte min bil begagnad där och kom och skulle hämta den hade någon stulit stereon i den. Försäljaren fick då i all hast plocka en ny ur en annan bil och stoppa i min bil!
Att bilmekanikerna buskör valda bilar är sant på åtminstone en verkstad då jag har två bekanta som arbetar som just bilmekaniker. De kommer ofta med mer eller mindre hårresande historier om de senaste eskapaderna i motorstarka kundbilar. Dock gäler det Volvo i det här fallet, så det är väl mindre allvarligt...

Jag hade min bil inne på verkstad för första gången för ett par veckor sedan. Fy fan vad obehagligt det var. Självklart var jag närvarande större delen av tiden, men när jag kom tillbaka efter en kort stund sitter mekanikern i bilen och rusar motorn i friläge. Nämnas bör att jobbet bestod av bromsrörsbyte, så man kan ju fråga sig varför han var tvungen att kontrollera maxvarv på motorn i friläge. De lyckades även fixa en STOR repa i lacken på ena sidokjolen.

Och man ska betala för det också.
Våga vägra verkstad!!!!!

MfG,
Klaus.
www.klangkraft.com
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Denna tråd gäller Solna.....hur ser servicen ut på de andra s.k. auktoriserade BMW-verkstäderna? Lika illa där?
eing9911