|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan svara på om skivorna från E46 M3 passar rakt av på E36 M3, som jag förstått att dom ska göra ? Jag har planer på att montera skivorna och även oken från E46 M3, någon som gjort det och vet att det fungerar, som jag förstått behöver man bara göra en adapter mellan spindel och okbygeln !? Är detta en bra lösning, om man vill uppgradera bromsarna lite ? Tacksam för lite snabba svar då jag ska göra detta så fort som möjligt ! __ mvh ///M artin | |
|
Det går inte med e46 skivorna på e36 utan du måste byta oken också eftersom e46 skivan är större. Det är vad Per på PEAN Sweden sade til mig. Nu när du har oken från e46 tror jag det ser lovande ut. Flåklypa |
|
|
He he, jag skrev ju att oken från E46 ska dit också =) Men själva skivorna passar alltså i alla fall rakt på då, oken måste få en lite adapter mellan spindel och ok utgår jag ifrån !? Lite bättre än orginalbromsarna måste det ju bli !? __ mvh ///M artin |
|
|
Jag är också nyfiken på detta, nån som gjort detta på sin e36 m3? mvh Conan |
|
| lär er gasa och svänga först sen bromsa! | |
|
Jag vill hävda att jag börjar behärska de områdena rätt bra =) __ mvh ///M artin |
|
| är inte du och conan drutten och gena från östergötland? bromsklossarna kallade? | |
|
Martin. Ja, min uppfattning var att skivorna passar rakt av när jag pratade med Pean Sweden. Jag vet även att jag sett ett par M3 e46 skivor och andra ok passandes e36 till salu på rejsa. Flåklypa |
|
|
rasten+: När ska du ta ut din M3 stylade gamla Skoda på banan då? Eller glider du bara omkring mellan korvmojjarna nere i Helsingborg nuförtiden? Blir brudarna i storstan imponerade av bilen eller genomskådar dem dig lättare där? ;-) mvh Conan |
|
|
Nån som har koll på detta ännu? Skivorna skall ju tydligen passa, men hur blir det med oken, passar e46 okbygeln i e36 spindeln och hamnar oken rätt då i förhållande till skivan? mvh Conan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.